- Nowa generacja Škody Kodiaq RS napędzana jest mocnym silnikiem benzynowym 2.0 TSI o mocy 265 KM i momencie obrotowym 400 Nm
- Osiągi nowego Kodiaqa RS to sprint do 100 km/h w 6,3 s
- Wyposażenie zewnętrzne obejmuje pakiet aerodynamiczny, 20-calowe felgi, czarne akcenty i polerowane końcówki wydechu
Skoda znana jest nie tylko ze swojego "Simply clever', ale także z umiłowania do budowania sportowych samochodów. Przykładów nie trzeba daleko szukać, bowiem przecież to właśnie Skoda buduje jedne z lepszych rajdówek, a także cały czas stara się utrzymać w swojej gamie ducha sportu, dzięki odmianom Sportline i RS. Ta usportowiona rodzina właśnie powitała nowego członka — Skodę Kodiaq RS drugiej generacji.
Skoda Kodiaq RS — pożegnaliśmy diesla, ale nie ma nad czym płakać
Pierwsza generacja Kodiaqa RS zaskarbiła sobie sympatię miłośników diesla, oferując mocną jednostkę TDI. Te czasy jednak już minęły, a w najnowszej wersji Skoda stawia na mocny silnik benzynowy. Nowy Kodiaq RS napędzany jest przez 2.0 TSI o mocy 265 KM i momencie obrotowym 400 Nm, współpracujące z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4. Takie połączenie gwarantuje imponujące osiągi: sprint do 100 km na godz. zajmuje zaledwie 6,3 s, a prędkość maksymalna to 232 km na godz.
Skoda Kodiaq RS — sport w czeskim wydaniu
Sportowe zacięcie nowego najszybszego Kodiaqa jest widoczne na pierwszy rzut oka. Dba o to pakiet aerodynamiczny, 20-calowe felgi, czarne akcenty i polerowane końcówki wydechu. We wnętrzu z kolei dominują kubełkowe fotele z charakterystycznymi przeszyciami oraz nowa kierownica z napisem "Skoda", która zastępuje tradycyjne logo producenta.
- Przeczytaj także: Jest ostateczny wyrok sądu w sprawie kierunkowskazu na rondzie. W końcu wszystko wyjaśnione
Kierowcy docenią, że w standardzie są akustyczne szyby, kompleksowe systemy wspomagania jazdy oraz matrycowe oświetlenie LED. Standardowo wersja RS będzie miała 10-calowy ekran multimediów, a opcjonalnie będzie można dokupić wyświetlacz 13-calowy.
Producent jeszcze nie ujawnił cen nowego Kodiaqa RS. Powinniśmy poznać je jeszcze przed końcem 2024 r.
- Przeczytaj także: Od jutra wielkie zmiany na polskich drogach. Niemal pewna kontrola i kary do 500 zł