Sylwetka nadwozia Leona idealnie pasuje do firmowego hasła "zaprojektowany, by pobudzić emocje", którym Walter de’Silva określa styl koncepcji realizowanej w najnowszych generacjach samochodów Seat.

Nowy Leon dołącza do Ibizy i Altei, stając się trzecim filarem zupełnie nowego Seata. Jest to najnowszy model wprowadzany na rynek przez hiszpańskiego producenta w ramach nowej generacji produktów po utworzeniu Grupy Marek Audi w 2002 roku. Co ważniejsze, spośród wszystkich modeli nowej generacji to właśnie w Leonie najwyrażniej można dostrzec sportowego ducha i innowacyjny styl.

Wyraziste reflektory, atrakcyjny kształt maski oraz duża osłona chłodnicy, która zdominowała przód auta komponują się z mocno wysklepionymi nadkolami. Tu właśnie rozpoczyna się "dynamiczna linia" - jeden z elementów charakterystycznych dla samochodów Seata nowej generacji. Linia ta biegnie dalej w dół przez przednie i tylne drzwi, aż do tylnego koła.

Bardzo ważny dla stylu nowego Leona jest kształt i położenie wycieraczek przedniej szyby. Tak samo jak w Altei, pióra wycieraczek w pozycji spoczynkowej ustawione są równolegle do przednich słupków, jednak w Leonie nie są one ukryte we wnękach za słupkami, ale w całości widoczne.

Nowy León "urósł" w stosunku do poprzednika. Auto jest teraz o 132 mm dłuższe i mierzy 4.315 mm. Szerokość zwiększono o 26 mm do 1.768 mm, rozstaw osi o 65 mm do 2.578, wysokość auta wynosi 1.458 mm. Dzięki tym wymiarom sylwetka Leona jest dynamiczna, chociaż auto zachowuje wszystkie cechy typowego samochodu kompaktowego.

W chwili premiery rynkowej nowy Leon oferowany będzie z czterema silnikami, w tym dwoma benzynowymi i dwoma diesla. W wersji podstawowej samochód wyposażony jest w silnik benzynowy o pojemności 1.6 l i mocy 102 KM. Mocniejszy silnik benzynowy to jednostka dwulitrowa zbudowana w technologii FSI, rozwijająca moc 150 KM. Zwolennicy diesli będą mogli wybrać wersję z silnikiem 1.9 TDI o mocy 105 KM lub 2.0 TDI o mocy 140 KM.

Silnik benzynowy 1.6 oraz diesel 1.9 TDI będą współpracować z pięciobiegową skrzynią manualną, zaś dwie mocniejsze jednostki (2.0 FSI i 2.0 TDI) będą oferowane ze skrzynią sześciobiegową. Samochody z silnikiem 2.0 FSI będą dostępne z manualną skrzynią biegów lub ze skrzynią automatyczną z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń w systemie Tiptronic, natomiast silnikowi 2.0 TDI może towarzyszyć tradycyjna skrzynia manualna lub automatyczna przekładnia DSG - obie w wersjach sześciobiegowych.

Za bezpieczeństwo bierne w nowym Leonie odpowiada 6 montowanych standardowo poduszek powietrznych (w tym 2 czołowe, 2 boczne i 2 kurtynowe). Opcjonalnie mogą być zamontowane także dwie dodatkowe poduszki boczne z tyłu. Samochód jest standardowo wyposażony w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich foteli. Dodatkowo, pasy przednie mają układ napinający oraz ograniczniki napięcia; miejsca skrajne z tyłu posiadają pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz punkty mocowania fotelików dziecięcych Isofix.

Światowa premiera nowego Seata Leon odbędzie się na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Barcelonie w maju br. Nowy Leon będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Martorell i będzie oferowany w czterech różnych wersjach wykończenia i wyposażenia: Reference, Stylance, Sport i Sport-up.