Mitsubishi Concept D:5 to wszechstronny, dynamiczny i wielofunkcyjny pojazd koncepcyjny z napędem czterokołowym w jednobryłowym nadwoziu. Główną cechą definiującą wnętrze modelu Mitsubishi Concept D:5 jest odsłonięte "użebrowanie", które podkreśla solidność i sztywność konstrukcji. Wśród innych charakterystycznych elementów należy wymienić szklany panel dachowy tworzący otwartą, a także użycie detali wykonanych z metali i materiałów naturalnych.

Aby zapewnić maksymalny komfort jazdy oraz właściwe wkomponowanie technologii AWC (All Wheel Control), w modelu Mitsubishi Concept D:5 wykorzystano ten sam elektroniczny system kontroli napędu czterokołowego, co w modelu Outlander. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy napędu: dwukołowy, zapewniający niższe zużycie paliwa na dobrych nawierzchniach; czterokołowy AUTO, który powoduje automatyczne dostosowanie charakterystyki momentu na kołach i prowadzenia pojazdu do zmiennych nawierzchni; oraz czterokołowy LOCK, który maksymalizuje przyczepność w trudniejszym terenie.

Układ napędowy tworzy nowy, 2,4-litrowy silnik MIVEC (również ten sam, co w modelu Outlander) współpracujący z 6-stopniową skrzynią Sport Mode CVT, udostępniając kierowcy dynamiczne osiągi w każdym terenie.

W celu zapewnienia podróżującym najwyższego poziomu bezpieczeństwa, w modelu Mitsubishi Concept D:5 wykorzystano zaawansowane technologie bezpieczeństwa (Advanced Safety Vehicle - ASV), pomagające kierowcy w prowadzeniu pojazdu i minimalizujące powstawanie obciążeń w układzie napędowym. Concept D:5 wprowadza także nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego do klasy minivan/SUV:

- system monitorowania otoczenia: 10 czujników ruchu reaguje na pieszych lub przeszkody w pobliżu pojazdu,

- system utrzymywania toru jazdy: kamera pokładowa monitoruje kierunek linii wyznaczających pasy ruchu na jezdni. System wykrywa odchylenia pojazdu od przyjętego toru jazdy i powoduje dostarczenie odpowiedniej wartości momentu korygującego do układu kierowniczego,

- system adaptacyjnej regulacji stałej prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control - ACC): wykorzystuje radar monitorujący odległości od poprzedzającego pojazdu i odpowiednio sterujący pracą silnika i przekładni CVT.