Z nowym silnikiem V10 z bezpośrednim wtryskiem FSI oraz doładowaniem "biturbo" a także ze stałym napędem na wszystkie koła quattro nowe RS6 Avant jest niewątpliwie jednym z najmocniejszych  kombi na świecie.

Moc 426 kW (580 KM) i moment obrotowy 650 Nm pozwalają w niepowtarzalny sposób poczuć siłę i dynamikę. Silnik biturbo V10 przyspiesza Audi RS 6 Avant od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h, lecz na życzenie ograniczenie to może być przesunięte do 280 km/h.

Sportowe zawieszenie pod każdym względem spełnia wymagania, jakie stawia mu moc silnika V10 FSI. System wykorzystujący mechanikę płynów, zwany Dynamic Ride Control DRC, w ułamkach sekund dobiera odpowiednie ustawienie amortyzatorów. W sportowym zawieszeniu "plus" kierowca może wybrać jedną z trzech charakterystyk zawieszenia.

Aluminiowe koła o średnicy 19 cali należą do wyposażenia seryjnego, jako opcja dostępne są felgi 20-calowe. Za obręczami kryją się potężne hamulce wywodzące się z samochodów wyścigowych. Na życzenie oferowane są ceramiczne tarcze hamulcowe na przednich i tylnich kołach.

Tak jak wszystkie modele Audi RS skonstruowane i wyprodukowane przez quattro GmbH, także nowe RS6 Avant jest ucieleśnieniem sportowego charakteru i ekskluzywności. Przy tym stało się już tradycją, że Audi łączy dynamikę modeli RS z wysokim poziomem praktycznej użyteczności samochodu kombi. Pierwszy RS2 z roku 1993 był produkowany wyłącznie w wersji Avant i ta elegancka a zarazem funkcjonalna forma nadwozia nadal cieszy się wielkim powodzeniem wśród klientów.

Także nowe Audi RS6 będzie oferowany najpierw tylko jako Avant z wyjątkową kombinacją 426 kW (580 KM) mocy i pojemnością bagażnika do 1.660 litrów.