Podczas odbywających się właśnie w Detroit, największych amerykańskich targów motoryzacyjnych, japończycy zaprezentowali większą i bardziej luksusową generację swojego sedana.

Od dziesięciu lat model ten stanowi szczyt oferty Toyoty. Ponad nim są już tylko auta terenowe, a dla spragnionych jeszcze większego luksusu przeznaczona jest marka Lexus. Również w Polsce, pochodzące z prywatnego importu Avalony, cieszą się popularnością i opinią aut niezawodnych.

Stworzenie nowej wersji zajęło 18 miesięcy, podczas których styliści, inżynierowie i marketingowcy pracowali w Toyota Calty Design Research w Kaliforni. Jak widać, efekt to auto kontynujące ideę typowo amerykańskiego formatu "full-size sedan". Model ten, jak przypadło na okręt flagowy, ma przyciągać nabywców lukusowym wykończeniem, technologią i elegancją.

Auto oferowane będzie w czterech stopniach wyposażenia, z których pierwszy to XL. Na pokładzie zainstalowano między innymi radio z dziewięcioma głośnikami, dwustrefową klimatyzację i system uruchamiania bez kluczyka. Z kolei sportowy Touring wyposażony będzie dodatkowo w skórzane fotele, kierownicę i dźwignię zmiany biegów, wraz z kokpitem wykończonym aluminium. Przedostatni poziom wyposażenia - XLS - zaoferuje pasażerom otwierany dach, regulowany elektrycznie fotel pasażera, zmieniacz na 6 płyt CD i ogrzewane lusterka zewnętrzne. Na szczycie możliwości plasuje się wersja Limited. Znajdziemy w niej system nagłośnieniowy JBL z 12 głośnikami, elektryczną kurtynę tylnej szyby, podgrzewane i przewietrzane fotele przednie oraz pamięć ich ustawienia.

Wszystkie warianty Avalona napędzane będą przez 3.5-litrowy silnik V6. Połączona z pięciobiegowym, sekwencyjnym automatem jednostka, dysponuje mocą 280 KM, co pozwoli na więcej niż sprawne poruszanie się prawie dwutonowego auta. Dość powiedzieć, że ma ono przyspieszać do 100km/h poniżej 7 sekund. Będzie tak dzięki zastosowanemu, znanemu już z innych modeli koncernu Toyota, systemowi VVT-i (inteligentne, zmienne starowanie zaworami).

Targi NAIAS Detroit 2005