Pierwszą z nich to długo oczekiwany mode GT-R. Pod maską znajdzie się zupełnie nowy silnik V6 o pojemności 3,8 l z podwójnym doładowaniem.

Moc 353 kW (480 KM) i maksymalny moment obrotowy 588 Nm będą przekazywane na cztery koła za pośrednictwem skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem w układzie transaxle i sterowaniem za pomocą manetek przy kierownicy.

Kierowca GT-R może indywidualnie regulować charakterystykę zawieszenia, skrzyni biegów i układu stabilizacji, dostosowując poszczególne parametry do warunków jazdy i własnych upodobań.

Sportowe osiągi GT-R zostały potwierdzone na legendarnej pętli Nordschleife toru Nurburgring w Niemczech, którą auto pokonało w 7 minut i 38 sekund, co stanowi jeden z najlepszych wyników wśród seryjnie produkowanych samochodów.

Sprzedaż GT-R rozpocznie się w marcu, a ceny modelu na rynku europejskim i dane techniczne zostaną podane w czasie trwania salonu.

Pivo 2 jest pojazdem o zerowej emisji spalin, napędzanym czterema małymi silnikami dyskowymi 3D, umieszczonymi przy wszystkich kołach i zasilanymi z zaawansowanych supercienkich akumulatorów litowo-jonowych. Kierowca zawsze siedzi w nim przodem do kierunku jazdy, ponieważ kabina pojazdu obraca się o 360 stopni, a kąt skrętu każdego z kół wynosi 90 stopni, co znakomicie ułatwia wszelkie manewry na parkingu.

Do środka wsiada się przez zamontowane z przodu pojazdu pojedyncze drzwi, na których znajdują się także najważniejsze przyrządy. W samochodzie zastosowano technologię "X by Wire", co oznacza, że przekładnia kierownicza i inne połączenia mechaniczne zostały zastąpione sygnałami elektronicznymi, sterującymi pracą poszczególnych podzespołów Pivo 2.

Z zewnątrz drugą generację Murano łączy wyraźne pokrewieństwo z pierwszym modelem, najsilniej podkreślone unoszącą się krawędzią tylnego bocznego okna. W rzeczywistości w nowej odsłonie wprowadzono jednak kompleksowe zmiany, obejmujące bez wyjątku wszystkie elementy nadwozia.

Murano nadal napędzany jest znanym silnikiem Nissana VQ o pojemności 3.5 litra, zmodernizowanym pod kątem poprawy osiągów. Obecnie ta 24-zaworowa jednostka V6 rozwija moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 325 Nm. Udoskonalenia stanowiące wprowadzono także w przekładni bezstopniowej Xtronic CVT. Nowa przekładnia, w której straty energii spowodowane tarciem zmniejszono o 20 procent, charakteryzuje się krótszymi czasami zmiany przełożeń i lepszą elastycznością, a także przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Murano będzie pierwszym modelem w europejskiej ofercie Nissana dostępnym z opracowaną przez firmę powłoką lakierniczą Scratch Shield Paint, chroniącą nadwozie przed zarysowaniami i uszkodzeniami w codziennej eksploatacji. Dzięki zastosowaniu nowo opracowanej, bardzo elastycznej żywicy, która zapobiega uszkodzeniom głównej powłoki, drobne zarysowania lakieru zanikają samoistnie.

Sprzedaż nowego Murano rozpocznie się w Europie w październiku.