Oba modele zaprezentowane zostały na tegorocznej wystawie samochodowej w Los Angeles i zawierają niewielkie zmiany stylistyczne, wzmocnione podwozie oraz nowe jednostki silnikowe. Wprawdzie modele te nie są dostępne w Europie, jednak marka Chevrolet staje się coraz bardziej popularna na europejskim kontynencie i niewykluczone, iż pewne rozwiązania zostaną zastosowane w modelach "europejskich".

Nabywcy obu modeli będą mogli wybrać jeden spośród trzech oferowanych silników. Bazowym będzie 3,5-litrowa jednostka V6 o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym 298 Nm. Na bazie tego silnika stworzono większą jednostkę o pojemności 3,9 litra, która generuje moc 240 KM i maksymalny moment obrotowy 332 Nm. Nowością w obu modelach jest ośmiocylindrowy silnik 5,3 o mocy 303 KM i maksymalnym momencie 438 Nm, który oferowany będzie w wersji SS. Silnik ten posiada możliwość przełączania trybu pracy pomiędzy ośmioma a czterema cylindrami, co pozwala na oszczędność w zużyciu paliwa nawet do 12%. Nabywca nie będzie miał za to wyboru w przypadku skrzyni biegów. Dostępna jest wyłącznie czterostopniowa, automatyczna przekładnia.

Z zewnątrz oba modele mają zmieniony pas przedni i tylny oraz zmodyfikowane reflektory. W kabinie zmodernizowano deskę rozdzielczą w celu powiększenia funkcjonalności oraz wykorzystano nowe materiały wykończeniowe. W Impali istnieje teraz możliwość składania oparcia tylnych siedzeń, co wraz z możliwością ich przesuwania daje sporą różnorodność konfiguracji wnętrza. Zmiany objęły także zawieszenie i dostosowane do niego podwozie, co znalazło przełożenie w większym rozstawie kół.

W wyposażeniu seryjnym i Impali, i Monte Carlo znajdują się teraz ABS, system kontroli trakcji, nowy system audio, przednie i boczne poduszki powietrzne, a w Impali także kurtyny powietrzne. Do wyboru będą także 16-, 17- i 18-calowe koła.

Zarówno Impala, jak i Monte Carlo mają swoje korzenie przed kilkudziesięciu laty. Po raz pierwszy Impala ujrzała światło dzienne w 1958 roku, zaś Monte Carlo w 1970. Po przerwie w produkcji pod koniec ubiegłego stulecia oba modele powróciły do gamy Chevroleta. Od 1999 roku Impala została sprzedana w liczbie ponad 1 miliona egzemplarzy. Monte Carlo wykorzystywany zaś jest często w wyścigach NASCAR.