C-HR to wyjątkowy model w gamie japońskiej marki. Auto od początku wzbudzało ciekawość z racji odważnej stylistyki nadwozia. Liczne załamania, wyoblone nadkola czy efektowne światła oraz duża atrapa chłodnicy sprawiły, że crossover Toyoty wyróżnia się z tłumu konkurentów.

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

Toyota C-HR - jakie zmiany?

Po modernizacji wizerunek pojazdu zyskał jeszcze więcej atutów. To zasługa większej atrapy chłodnicy, zmienionej stylistyki zderzaka, a także seryjnych ledowych reflektorów i zmienionego umiejscowienia lamp przeciwmgielnych.

Z tyłu światła o nowym wzorze też wykonane zostały w LED-owej technice, a poza tym połączono je charakterystycznym mostkiem utrzymanym w kolorze fortepianowej czerni. Inny jest także dyfuzor oraz nowe kolory nadwozia, wśród których wyróżnia się pomarańczowy lakier.

We wnętrzu znajdziemy nowy, dotykowy ekran pod którym umieszczono pokrętła do obsługi audio – ich brak w wersji sprzed liftingu utrudniał korzystanie z radia, a ponadto zrezygnowano z elektronicznego zegarka, który znajdował się na środkowej konsoli.

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

{ "copyright": { "note": "Toyota", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "d2b4196fb11f19e7fd9b6039b7bcde89", "ocdnExt": "jpg" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NmQ7MDA_/d2b4196fb11f19e7fd9b6039b7bcde89.jpg", "available": { "start": "2019-12-25 00:00:00+0100" }, "contentSources": [ { "name": "Toyota", "idref": "1c151771-7127-51c4-85c6-2d508c407bcc", "uuid": "1c151771-7127-51c4-85c6-2d508c407bcc" } ], "alignment": "center", "size": { "width": 1280, "height": 855, "bytes": 196688 }, "caption": "Toyota C-HR po liftingu", "uuid": "84ba1f63-265c-4201-afdb-77c3ad549a63", "asyncAdSlot": null } Toyota C-HR po liftingu Foto: Toyota
Toyota C-HR po liftingu

Zmianą, którą docenimy w trakcie prowadzenia samochodu jest zmodyfikowane zawieszenie. Dotychczasowy model prowadził się dobrze, ale z racji sztywnych nastawów nie zapewniał wystarczającego komfortu resorowania. Zbyt duże wstrząsy były odczuwane przede wszystkim w trakcie pokonywania poprzecznych garbów. Teraz ten efekt udało się wyeliminować.

Toyota C-HR przed i po liftingu jako bazowy model jest wyposażona w benzynowy silnik 1.2 Turbo o mocy 116 KM. Standardowo jednostka współpracuje z 6-biegową, manualną skrzynią i wówczas auto ma napęd na przód, a setkę uzyskuje po 10,9 s. W ofercie jest jeszcze odmiana z automatyczną przekładnią, której dynamika jest nieco gorsza – przyspieszenie do 100 km/h trwa 11,1 s. Kolejne 0,3 s dłużej trwa sprint do „setki”, gdy auto ma napęd 4x4 (skrzynia automatyczna jest wtedy seryjna).

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

{ "copyright": { "note": "Toyota", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "b493a3adef5da5937e2fdcd64d115df7", "ocdnExt": "jpg" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NTg7MDA_/b493a3adef5da5937e2fdcd64d115df7.jpg", "available": { "start": "2019-12-25 00:00:00+0100" }, "contentSources": [ { "name": "Toyota", "idref": "1c151771-7127-51c4-85c6-2d508c407bcc", "uuid": "1c151771-7127-51c4-85c6-2d508c407bcc" } ], "alignment": "center", "size": { "width": 1280, "height": 855, "bytes": 311905 }, "caption": "Toyota C-HR po liftingu", "uuid": "df99b242-f0b8-4b1d-a427-e90f87ee5ef3", "asyncAdSlot": null } Toyota C-HR po liftingu Foto: Toyota
Toyota C-HR po liftingu

Zarówno w przypadku starszej, jak i nowszej odmiany w sprzedaży jest jeszcze hybryda o mocy 122 KM. W tej konfiguracji moment obrotowy przekazywany jest na koła za pomocą przekładni e-CVT, a setkę osiąga się po 11 s.

Toyota C-HR - nowa wersja hybrydowa

Na koniec zostawiliśmy najciekawszą (naszym zdaniem) wersję silnikową. Jednak występuje ona wyłącznie w aucie po modernizacji. To także hybryda, ale o mocy 184 KM. Do napędu auta oprócz silnika elektrycznego przewidziano także 2-litrowego benzyniaka (w słabszej wersji motor spalinowy ma pojemność 1,8 litra). W tej postaci samochód sprawia najwięcej frajdy z prowadzenia. Nie tylko dlatego, że setkę uzyskuje się już po 8,2 s, lecz także z racji płynnego zwiększania szybkości. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu hybrydowy układ bez ociągania zabiera się do pracy i momentami ma się nawet wrażenie podróżowania autem mocniejszym niż C-HR jest w rzeczywistości. Do tego dochodzi wysoka kultura pracy napędu – nawet podczas szybkiej jazdy hałas nie jest przesadnie duży.

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

{ "copyright": { "note": "Toyota", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "e8075bc17a2d21a0bb153f5fb4253576", "ocdnExt": "jpg" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MmM7MDA_/e8075bc17a2d21a0bb153f5fb4253576.jpg", "available": { "start": "2019-12-25 00:00:00+0100" }, "contentSources": [ { "name": "Toyota", "idref": "1c151771-7127-51c4-85c6-2d508c407bcc", "uuid": "1c151771-7127-51c4-85c6-2d508c407bcc" } ], "alignment": "center", "size": { "width": 1280, "height": 854, "bytes": 197810 }, "caption": "Toyota C-HR po liftingu", "uuid": "55407d4a-12bb-4bcb-9453-5856775f19d9", "asyncAdSlot": null } Toyota C-HR po liftingu Foto: Toyota
Toyota C-HR po liftingu

Toyota C-HR – nasza opinia

Japoński crossover to oferta warta rozważenia nie tylko z powodu promocyjnej oferty. To auto, które cieszy atrakcyjną stylistyką, a do tego dobrze się prowadzi i w wersji po liftingu zapewnia wysoki komfort resorowania. Wśród silników najbardziej polecane są odmiany hybrydowe.

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

{ "copyright": { "note": "Auto Świat", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "image": { "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png", "size": { "width": 66, "height": 92 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080" }, "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "0b2521e8dc49434bd212d6abaa924d6a", "ocdnExt": "jpg" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTk7MDA_/0b2521e8dc49434bd212d6abaa924d6a.jpg", "available": { "start": "2019-10-03 00:00:00+0200" }, "contentSources": [ { "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "alignment": "center", "size": { "width": 754, "height": 294, "bytes": 40689 }, "uuid": "edd86ea4-946a-4def-bc84-59e9cf896f10", "asyncAdSlot": null }  Foto: Auto Świat