C-HR to wyjątkowy model w gamie japońskiej marki. Auto od początku wzbudzało ciekawość z racji odważnej stylistyki nadwozia. Liczne załamania, wyoblone nadkola czy efektowne światła oraz duża atrapa chłodnicy sprawiły, że crossover Toyoty wyróżnia się z tłumu konkurentów.

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

Toyota C-HR - jakie zmiany?

Po modernizacji wizerunek pojazdu zyskał jeszcze więcej atutów. To zasługa większej atrapy chłodnicy, zmienionej stylistyki zderzaka, a także seryjnych ledowych reflektorów i zmienionego umiejscowienia lamp przeciwmgielnych.

Z tyłu światła o nowym wzorze też wykonane zostały w LED-owej technice, a poza tym połączono je charakterystycznym mostkiem utrzymanym w kolorze fortepianowej czerni. Inny jest także dyfuzor oraz nowe kolory nadwozia, wśród których wyróżnia się pomarańczowy lakier.

We wnętrzu znajdziemy nowy, dotykowy ekran pod którym umieszczono pokrętła do obsługi audio – ich brak w wersji sprzed liftingu utrudniał korzystanie z radia, a ponadto zrezygnowano z elektronicznego zegarka, który znajdował się na środkowej konsoli.

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

Foto: Toyota
Toyota C-HR po liftingu

Zmianą, którą docenimy w trakcie prowadzenia samochodu jest zmodyfikowane zawieszenie. Dotychczasowy model prowadził się dobrze, ale z racji sztywnych nastawów nie zapewniał wystarczającego komfortu resorowania. Zbyt duże wstrząsy były odczuwane przede wszystkim w trakcie pokonywania poprzecznych garbów. Teraz ten efekt udało się wyeliminować.

Toyota C-HR przed i po liftingu jako bazowy model jest wyposażona w benzynowy silnik 1.2 Turbo o mocy 116 KM. Standardowo jednostka współpracuje z 6-biegową, manualną skrzynią i wówczas auto ma napęd na przód, a setkę uzyskuje po 10,9 s. W ofercie jest jeszcze odmiana z automatyczną przekładnią, której dynamika jest nieco gorsza – przyspieszenie do 100 km/h trwa 11,1 s. Kolejne 0,3 s dłużej trwa sprint do „setki”, gdy auto ma napęd 4x4 (skrzynia automatyczna jest wtedy seryjna).

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

Foto: Toyota
Toyota C-HR po liftingu

Zarówno w przypadku starszej, jak i nowszej odmiany w sprzedaży jest jeszcze hybryda o mocy 122 KM. W tej konfiguracji moment obrotowy przekazywany jest na koła za pomocą przekładni e-CVT, a setkę osiąga się po 11 s.

Toyota C-HR - nowa wersja hybrydowa

Na koniec zostawiliśmy najciekawszą (naszym zdaniem) wersję silnikową. Jednak występuje ona wyłącznie w aucie po modernizacji. To także hybryda, ale o mocy 184 KM. Do napędu auta oprócz silnika elektrycznego przewidziano także 2-litrowego benzyniaka (w słabszej wersji motor spalinowy ma pojemność 1,8 litra). W tej postaci samochód sprawia najwięcej frajdy z prowadzenia. Nie tylko dlatego, że setkę uzyskuje się już po 8,2 s, lecz także z racji płynnego zwiększania szybkości. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu hybrydowy układ bez ociągania zabiera się do pracy i momentami ma się nawet wrażenie podróżowania autem mocniejszym niż C-HR jest w rzeczywistości. Do tego dochodzi wysoka kultura pracy napędu – nawet podczas szybkiej jazdy hałas nie jest przesadnie duży.

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

Foto: Toyota
Toyota C-HR po liftingu

Toyota C-HR – nasza opinia

Japoński crossover to oferta warta rozważenia nie tylko z powodu promocyjnej oferty. To auto, które cieszy atrakcyjną stylistyką, a do tego dobrze się prowadzi i w wersji po liftingu zapewnia wysoki komfort resorowania. Wśród silników najbardziej polecane są odmiany hybrydowe.

Toyota C-HR taniej nawet o 14 000 zł! Sprawdź ofertę

Foto: Auto Świat