Na śniegu i lodzie zachowują się one niemal nieobliczalnie (szczególnie od czasu, kiedy producenci wprowadzili wyraźny podział na gumy letnie i zimowe). Jeśli już, trzeba sięgnąć po opony "takie jak kiedyś", czyli całoroczne. Opony tego rodzaju nie występują w ofercie wszystkich producentów, ale można je kupić bez większych problemów. Jeżeli spojrzymy na wyniki testu opon zimowych ("AŚ" 44/2007), w którym dla porównania badaliśmy również zachowanie opon letnich i całorocznych, to zobaczymy, że dobre ogumienie całoroczne zachowuje się na śniegu nie gorzej niż kiepskie zimowe (i o wiele lepiej od opon letnich). Z kolei i na suchym, i na mokrym asfalcie, kiedy to "zimówki" osiągają słabe wyniki, opony całoroczne wypadają zupełnie przyzwoicie.Czytaj dalej
Zalety i wady opon całorocznych
Perspektywa powrotu do jednego kompletu opon na cały rok wydaje się kusząca. Koniec z problemami i wydatkami związanymi z wizytami u wulkanizatora wiosną i jesienią, koniec z koniecznością przechowywania nieużywanych właśnie gum! Na pewno nie letnie Jedno należy ustalić od razu: nie ma mowy o bezpiecznym jeżdżeniu przez cały rok na oponach letnich.