Nowoczesny samochód - szczególnie klasy nowego Tiguana - musi być multimedialny. W momencie wprowadzeni na rynek już w bazowej wersji kieorwca otrzymuje do dyspozycji system radiowy z dotykowym ekranem o przekątnej ośmiu cali oraz z ośmioma głośnikami. W przypadku wersji highline, która jest przez polskich klientów wybierana najczęściej, kupujący w cenie auta otrzyma nawigację z dużym, ośmiocalowym ekranem. Nawigacja wyposażona jest w funkcje App-Conect umożliwiającą przeniesienie ekranu smartfona na ekran nawigacji oraz Car-Net, która łączy samochód z internetem.
App-Connect to niezwykle zmyślne rozwiązanie, które pozwala na skomunikowanie się ze smartfonem wyposażonym w system Android lub iOS. Po sparowaniu radio samochodowe pełni rolę zestawu głośnomówiącego oraz daje kierowcy dostęp m.in. do książki telefonicznej, sms-ów, zasobów muzycznych oraz części aplikacji. Po połączeniu telefonu przez kabel, na ekranie nawigacji można odwzorować ekran telefonu. Zwiększenie kompatybilności systemu nagłośnienia zdecydowanie poprawia bezpieczeństwo jazdy oraz w czasach wszechobecności komórek stanowi niezaprzeczalny atut Volkswagena Tiguana.
Tiguan sam poszuka informacji w sieci!
Ciekawą aplikacją dostępną w niemieckim SUV-ie jest też Car-Net Guide & Inform. Program za sprawą połączenia z internetem jest w stanie wyszukać i wskazać pobliski parking, sklep lub stację benzynową podając od razu ceny paliwa. Potrafi wyszukiwać cele online. Pasażerom zapewnia także wifi na pokladzie. Poza tym pobiera z sieci informacje dotyczące natężenia ruchu drogowego, a następnie przekazuje je nawigacji, która dzięki temu jest w stanie jeszcze lepiej dobrać optymalną drogę, omijając korki.
Nowy Volkswagen Tiguan seryjnie w wersji highline oferuje rozwiązanie Active Info Display. Za sprawą tej opcji w miejscu klasycznych zegarów pojawia się kolorowy ekran z wysoką rozdzielczością o rozmiarze 12,3 cala. Przeniesienie wskaźników do świata elektronicznego sprawia, że np. kierowca może zrezygnować ze wskazań komputera pokładowego, a zamiast niego wyświetlić chociażby mapę nawigacji satelitarnej czy zdjęcia kontaktów zapisane w swoim telefonie komórkowym.
Gdyby tego było mało, część informacji może być wyświetlana też zaraz przed przednią szybą. Zakup wyświetlacza Head-up oznacza, że po każdorazowym uruchomieniu auta z konsoli wysunie się niewielki ekran projekcyjny. Na jego powierzchni kierowca zobaczy m.in. informację o aktualnej prędkości, wskazówki systemu nawigacyjnego czy komunikaty systemów wspomagających. Zaletą wyświetlacza Head-up jest to, iż wszelkie dane pojawiają się dokładnie przed oczami kierowcy i nie odwracają jego uwagi od sytuacji na drodze.
Podstawy praktyczności i funkcjonalności kabiny pasażerskiej nowego Tiguana należy poszukiwać pod karoserią. Auto powstało na nowatorskiej płycie podłogowej Grupy Volkswagena o oznaczeniu MQB. Dzięki niej nowy SUV z Wolfsburga stał się szerszy, dłuższy i ma większy rozstaw osi. Dodatkowo nowa platforma pozwoliła na mocne obniżenie masy. Druga odsłona modelu jest aż o 50 kilogramów lżejsza od swojego poprzednika, przy jednoczesnych zwiększeniu rozmiarów, poprawie sztywności nadwozia i wzbogaceniu seryjnego wyposażenia.
Dorośli, dzieci i 520 litrów bagażu
Większa przestrzeń w pierwszej kolejności oznacza większą ilość miejsca dla pasażerów. W obydwu rzędach siedzeń podróżować mogą wysokie, dorosłe osoby. Nie powinny one odczuwać żadnego dyskomfortu. Dodatkowo dalszym wyjazdom sprzyja pojemność bagażnika. W konfiguracji standardowej kufer liczy 520 litrów - to o 50 litrów więcej niż w pierwszej generacji Tiguana. Po przesunięciu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 615 litrów, a po jej złożeniu do 1655 litrów. Tylną kanapę można przesuwać w zakresie 18 cm, a kąt pochylenia oparcia regulować.
Bagażnik uterenowionego Volkswagena ma równomierne kształty, przez co oferowaną przez niego pojemność można wykorzystać w sposób maksymalnie efektywny. Co więcej, Niemcy pomyśleli też o możliwie najłatwiejszym dostępie do kufra. W bogatszych wersjach wyposażenia klapa nie tylko elektrycznie unosi się i opuszcza, ale można nią sterować już za pomocą delikatnego ruchu nogą. System Easy Open jest wygodny i sprawdza się w wielu przypadkach. Wyciąga pomocą dłoń, gdy kierowca ma dużo bagaży do włożenia lub wyjęcia z kufra albo po prostu nie chce brudzić rąk o klapę.
Podróż z rodziną na pokładzie wymaga od Tiguana także kilku innych drobiazgów. Dla przykładu kabina auta jest wyposażona w dużą ilość schowków, w tym pod przednimi fotelami Niemcy umieścili praktyczne szuflady. Tylna kanapa jest oczywiście przystosowana do dokowania fotelików dziecięcych za sprawą systemu Isofix, a gniazdo 12V znajduje się w bagażniku i tylnej części konsoli środkowej. Podróżujący Volkswagenem nie będą mogli narzekać też na ergonomię. Przyciski i panele sterujące są pod ręką oraz obsługuje się je w sposób intuicyjny, a fotele mają wszechstronną regulację i są po prostu wygodne.
Konkurencja na rynku crossoverów rośnie z roku na rok. W związku z tym Niemcy doskonale wiedzieli o tym, że podczas prac nad nowym Tiguanem nie ma miejsca na żadne błędy. Volkswagen wydaje się być dopracowany oraz naprawdę zmyślny i przemyślany. A to w prostej drodze prowadzi go do codziennej funkcjonalności oraz radości z jazdy i zakupu.