Według chińskiego urzędu Mercedes-Benz dokonywał manipulacji z cenami części zamiennych w serwisie. Według ekspertów, ceny niektórych części były wyjątkowo nieproporcjonalne do ich wartości. Jak dokładnie wyliczono, zakup wszystkich niezbędnych części do jednego egzemplarza kosztował tyle, co zakup 12 gotowych samochodów. To wyjątkowa „przebitka” dla producenta. Zdaniem chińskiego urzędu antymonopolowego, winę za ten stan rzeczy ponowi Mercedes-Benz. Wszystkich winnych ukarano, a wkrótce dołączy do nich także Chrysler.

W efekcie grupa zagranicznych producentów mających swoje zakłady i salony sprzedaży w Chinach podjęła zgodnie decyzję o znacznym obniżeniu cen części zamiennych. Dotyczy to: Audi, BMW i Mercedesa.

Chińska ustawa antymonopolowa z 2008 r. pozwala organowi walki ze zmowami, Krajowej Komisji ds. Rozwoju i Reform orzekać grzywny do 10  proc. obrotów osiągniętych w Chinach w poprzednim roku.