Od momentu rozpoczęcia sprzedaży, w kwietniu 1989 r., do października 1999 łączna sprzedaż tego samochodu wyniosła 531.890 sztuk. To jednak nie był koniec bardzo dobrej sprzedaży, do lipca br. produkcja wyniosła 724.667 egzemplarzy. Najwięcej (ponad 350 tys.) sprzedanych aut trafiło do USA (na tamtym rynku auto to oferowane jest jako Miata). Kolejnymi największymi rynkami okazały się Europa (niecałe 200 tys.), Japonia (niecałe 150 tys.) i Australia (11 tys.). Najlepiej, jak dotąd sprzedawała się pierwsza generacja modelu (1989 - 1997) - 431 tys. sprzedanych sztuk, druga genarcja (1997-2005) - 290 tys. sztuk.

Pierwotnie Mazda MX-5 miała być tylko sprzedawana w USA i Japonii, jednak została entuzjastycznie przyjęta przez europejskich klientów, którzy nawet na własną rękę importowali to auto. Kierownictwo Mazdy zdecydowało więc o rozpoczęciu sprzedaży także na Starym Kontynencie. Wkrótce okazało się, iż popyt zdecydowanie przewyższa zaplanowane wielkości produkcji.

Podczas gdy na rynku amerykańskim oraz japońskim model MX-5 od początku cieszył się bardzo dużą popularnością, to na rynku europejskim prawdziwy boom na to auto rozpoczął właściwie przed trzema laty. Ponad 80% trafiło do Niemiec (83,7 tys. zarejestrowanych sztuk) i do Wlk. Brytanii (66,2 tys.).

O popularności tego roadstera świadczy też duża liczba fan klubów, jakie powstały na całym świecie. Łącznie działa ponad 200 fan klubów zrzeszających miłośników modelu MX-5/Miata, w tym aż 132 na terenie USA.

Kolejnym wyznacznikiem ogromnego sukcesu modelu, jest liczba międzynarodowych nagród, jakie auto uzyskało od swojej premiery. Do dziś różne instytucje i wydawnictwa przyznały łącznie 110 nagród dla Mazdy MX-5. Doceniane były głównie właściwości jezdne modelu, ale także design, stosunek wartości do ceny czy wartość rezydualna.