SASOL Solar Challenge odbywa się w RPA co dwa lata. Biorą w nim udział pojazdy zgrupowane w siedmiu klasach: Olympia, Challenger, Cruiser, Adventure oraz Sustanibility fleet. Bolid Eagle One został zakwalifikowany do kategorii Cruiser – dla praktycznych, dwuosobowych pojazdów, mających możliwość ładowania na postojach. Wszystkie zespoły mają do przebycia codziennie taki sam dystans. Po jego pokonaniu bolidy z nadwyżkami energii mają możliwość przejechania dodatkowych okrążeń. W ten sposób, pod koniec wyścigu, najlepsze zespoły mogą pokonać nawet 6000 km.

Polski bolid waży 420 kg i jest wyposażony w 6 m2 monokrystalicznych ogniw fotowoltaicznych o maksymalnej mocy 1200 W, z czego 5 m2 znajduje się na dachu pojazdu, a na postojach dokładany jest dodatkowy panel o powierzchni 1 m2. Nadwozie, ważące zaledwie 70 kg, wykonane jest z włókna węglowego, tak samo jak zaprojektowane przez zespół fotele. Wyjątkowe są również opony Bridgestone – stworzone na potrzeby pojazdów napędzanych energią słoneczną:

To opony zaprojektowane w nagradzanej technologii ologic. Opona wykonana w tej technologii zapewnia lepszą aerodynamikę i mniejsze opory toczenia, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej przyczepności. Eagle One potrzebuje opon, które nie będą go nadmiernie obciążać, przy jednoczesnym zachowaniu parametrów jakościowych oraz bezpieczeństwa. Nasze opony, ważące 1,5 kg, doskonale spełniają nie tylko ten warunek – mówi Przemysław Trzaskowski, Bridgestone East Europe.

Eagle One w ubiegłym roku zajął 6. miejsce w klasie Cruiser w wyścigu Bridgestone World Solar Challenge 2015 w Australii, najlepsze wśród debiutujących drużyn. Bolid otrzymał również nagrodę Safety Award, przyznawaną za najlepsze przygotowanie do wyścigu pod względem planu bezpieczeństwa oraz zachowania zespołu podczas zawodów.