Drugie miejsce zajął Agris Stanevics z Litwy na Ładzie 1500 S, a trzecie Christian Crucifix z Luksemburga na Fordzie Cortinie GT.
Zawodnicy wyruszyli 1 września o 17.30 z Rynku Głównego w Krakowie. W ciągu 3 dni mieli do pokonania trasę o długości 900 km, w tym 17 odcinków specjalnych o łącznej długości 540 km.
Na odcinkach specjalnych kierowcy na swych historycznych maszynach (najmłodsze mają 33 lata) sprawdzali swe umiejętności w jeździe na regularność – musieli pokonać określone odcinki trasy z góry założoną prędkością średnią.
Meta 5. Rajdu Polski Historycznego wyznaczona została w Muzeum Inżynierii Miejskiej na krakowskim Kazimierzu. Tam też zrobiliśmy zdjęcia pierwszej dziesiątki aut, które zamieszczamy w galerii.
Galeria zdjęć
Pierwsze miejsce: Porsche 911 K z 1977 r. Stanisław Postawka – kierowca, Anna Postawka – pilot. Załoga polska
Drugie miejsce: Łada 1500 S z 1974 r. Agris Stanevic – kierowca, Janis Kirkovalds – pilot. Załoga z Łotwy
Trzecie miejsce: Ford Cortina Lotus z1964 r. Christian Crucyfix – kierowca, Joseph Lambert – pilot. Załoga z Luksemburga miała na trasie wypadek, ale dzielnie dotarła do mety
Czwarte miejsce: Porsche 911 z 1967 r. Paolo Marcattilj – kierowca oraz Francesco Giammarino – pilot. Załoga włoska
Piąte miejsce: Opel Kadett GTE z 1978 r. Karl Piehl – kierowca, Axel Weinand – pilot. Załoga z Niemiec
Szóste miejsce: Lancia Fulvia Coupe z 1972 r. Maciej Trzebiatowski – kierowca, Izabella Trzebiatowska – pilot. Załoga polska
Siódme miejsce: Porsche 911 z 1965 r. Michael Haberl – kierowca, Sebastian Haberl – pilot. Załoga niemieck
Ósme miejsce: Mercedes W107. Piotr Szczublewski – kierowca, Maciej Korzyniewski – pilot. Załoga polska – mieli wystartować przygotowanym do rajdu Mercedesem W108 z 1968 r., ale tuż przed startem auto zaczęło szwankować i wymienii je na W107. Załoga zdobyła puchar Klubu Zabytkowyc Mercedesów Polska dla najlepszej załogi Rajdu startującej na Mercdesie
Dziewiąte miejsce: Fiat 125p z 1972 r. Jacek Grochowski – kierowca, Robert Skierski – pilot. Załoga polska
Dziesiąte miejsce: Fiat 128 Coupe z 1975 r. Artur Burtan – kierowca, Rafał Zaręba – pilot. Załoga polska