W październiku 2003 r. oddano do użytku pierwszy 2,5 km odcinek obwodnicy Gorzowa Wlkp., łączący ul. Sulęcińską z ul. Kasprzaka wraz z wiaduktem drogowym i węzłem "Gorzów Południe".Wykonawcą I etapu inwestycji była firma BERGER BAU (kontrakt na kwotę ponad 5,9 mln euro). Do realizacji II etapu inwestycji, czyli budowy 9,5 km odcinka,  przestępuje wyłonione w drodze przetargu konsorcjum Strabag- Kirchner.

W czwartek 5 maja w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie podpisano umowę. Podpisy na dokumencie złożyli: Edward Gajerski, dyrektor GDDKiA oraz szefowie firm Strabag i Kirchner. Wartość podpisanego kontraktu wynosi ponad 150,28 mln zł. Była to kosztowo najatrakcyjniejsza oferta w stosunku do propozycji przedstawionych przez pozostałych oferentów: Budimex-Dromex / PRM "Mosty Łódź" (ponad 156,96 mln zł), BERGER BAU /PORR Tchnobau und Umwelt (ponad 157,76 mln zł), NCC /Polimex-Mostostal (ponad 169,77 mln zł). Warto dodać, że kontrakt współfinansowany jest z pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego a wartość kosztorysu inwestorskiego to ponad 153,5 mln. zł.

Planowana, całkowita długość obwodnicy ma wynosić około 12 km i obejmuje jezdnię o szerokości 7 m, umocnione pobocza o szerokości 2,5 m oraz obustronny pas zieleni. Obwodnica przebiegać będzie od ul. Szczecińskiej do ul. Sulęcińskiej po terenach miasta Gorzowa Wlkp. oraz gmin Deszczno i Bogdaniec. Na 9,5 km odcinku gorzowskiej obwodnicy będzie kilkanaście budowli inżynieryjnych - wiaduktów i mostów, w tym 700 metrowy stalowy most nad Wartą i jej rozlewiskami.

Gorzowska obwodnica będzie częścią drogi szybkiego ruchu S3 ze Świnoujścia do przejścia granicznego w Lubawce. Wybudowanie obwodnicy pozwoli na znaczne ograniczenie zagrożeń jakie niesie ze sobą duże natężenie ruchu oraz usprawni podróżowanie. Ponadto wpłynie na zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej całego regionu.