Nie mowy o bezpiecznej i komfortowej eksploatacji samochodu wokresie zimowym, jeśli akumulator i instalacja elektryczna nie są wpełni sprawne. Czas to starannie sprawdzić!
Lepiej zapobiegać niż leczyć – ta zasada odnosi się także doakumulatora. Warto więc doładowywać go prawidłowo. Tylko co to oznacza?
Naszpikowane elektroniką auta, rozruch przy każdej pogodzie – przed akumulatorami stoi dziś niezwykle wiele zadań do wykonania
Akumulator powinien nam służyć co najmniej 3-4 lata, choć zdarzają się modele, które pracują nawet i osiem. W tym czasie, jeśli jest prawidłowo eksploatowany i konserwowany, nie powinno być z nim żadnych problemów.
Auta wyposażone w wiele odbiorników prądu wymagają odpowiedniego akumulatora - wyjaśniamy jakie zalety mają akumulatory żelowe.
Pierwsze mroźne poranki przypominają wielu kierowcom o akumulatorze, radzimy jak o niego zadbać
Pracownicy pomocy drogowych wiedzą o tym od dawna – jeśli wezwanie dotyczy auta, które nie chce zapalić, to najprawdopodobniej przyczyną usterki jest niesprawny lub po prostu rozładowany akumulator. W zasadzie większości takich interwencji dałoby się uniknąć, bo baterie bardzo rzadko psują się bez ostrzeżenia.
Nissan opracowuje nowy typ akumulatorów zasilających auta hybrydowe - pierwsze baterie trafią pod "maski" aut już w przyszłym roku. Natomiast pierwszy hybrydowy Nissan pojawi się na rynku w 2010 roku.
Tkwisz w środku bagna, silnik nie chce zapalić, a pomocy znikąd nie widać. Jedyny ratunek w wyciągarce, ale ta potrzebuje sprawnego akumulatora
Nadchodzi zima czas katorgi dla każdego akumulatora. Są jednak skuteczne sposoby na to aby najcięższy dla każdego auta okres minął bezproblemowo, a auto odpalało w największy mróz.
Wielu kierowców do prac przy instalacji elektrycznej podchodzi z rezerwą lub wręcz z niechęcią. Zupełnie niesłusznie - nie wymagają one bowiem ani szczególnych umiejętności, ani siły fizycznej.
Przed kilkunastu dniami dystrybutorzy właściwie wszystkich liczących się marek akumulatorów otrzymali nowe cenniki i była to już trzecia podwyżka w tym roku. A przy tym podwyżka nie byle jaka, bowiem wzrost cen nie był (por.
Najtrudniejszym okresem w eksploatacji auta jest zima. W wielu przypadkach wystarczy spadek temperatury poniżej zera, aby skutecznie unieruchomić auto.
Akumulator jest urządzeniem, w którym prąd elektryczny gromadzony jest na drodze reakcji chemicznej zachodzącej w elektrolicie
Seria ta obejmuje akumulatory o pojemnościach od 46 do 100 Ah. Wszystkie wykonano przy zastosowaniu najnowszej technologii srebrowo-wapniowej, co - według deklaracji producenta - skutkować ma bezobsługowością oraz dłuższą i bardziej niezawodną pracą, nawet w ekstremalnych warunkach klimatycznych.
Medal został wręczony 10 maja 2007 roku podczas poznańskich Targów Techniki Motoryzacyjnej 2007. Akumulatory serii SILVER o pojemności od 46 do 100 Ah wykonane są w najnowocześniejszej technologii srebrowo-wapniowej expanded metal.
Zgodnie z regułami zawartymi w prawach Murphy'ego sytuacja ta zdarza się najczęściej, gdy właśniespieszymy się do pracy. Nie należy jednak tracić głowy, ale ustalić przyczynę nienormalnego zachowania pojazdu.
Brakuje prądu? Przyczyn może być wiele! Ot choćby za wysokie napięcie w końcu doprowadza do tego, że prądu jest za mało - akumulator długo tego nie wytrzyma. W każdym razie elektryka to najczęstszy sprawca problemów z uruchomieniem auta lub niezaplanowanym postojem na drodze.
Na początku XX wieku akumulatory stosowane w autach były identyczne. Ich głównym zadaniem było dostarczanie prądu do rozrusznika oraz reflektorów. Wymagały one bardzo troskliwej opieki - co jakiś czas trzeba było wymontować je z aut i podładować, co trwało nawet kilka dni. Dlatego producenci zalecali, aby mieć przynajmniej dwa akumulatory. Z biegiem lat akumulatory stawały się nowocześniejsze.
Najtrudniejszym okresem w eksploatacji auta jest zima. W wielu przypadkach wystarczy spadek temperatury poniżej zera, aby skutecznie unieruchomić auto. Najczęstszą przyczyną jest awaria akumulatora. Czy można było tego uniknąć?