Ford stawia na ekonomię i szeroki wybór ekologicznych jednostek w modelu Fusion. Klient może wybierać pomiędzy dwoma silnikami czterocylindrowymi 1.6 i 2.0 EcoBoost oczywiście z systemem start-stop i wersjami hybrydowymi. Dwulitrowa jednostka jest sprzężona z sześcioprzełożeniowym automatem SelectShift Automatic. Samochód porusza się na 19 calowych kołach. Przy wyborze dodatkowego pakietu istnieje opcja przekazania napędu na tylną oś.

Model Fusion Hybrid w 2010 roku otrzymał w Północnej Ameryce tytuł Car of the Year. Fusion jest wyposażony teraz w nowe litowo-jonowe ogniwa. Pozwalają one na wygenerowanie większej mocy, które są lżejsze od niklowo-wodorkowych. Dzięki nim prędkość maksymalna przy wykorzystaniu jedynie silnika elektrycznego wzrosła z 75 km/h do 100 km/h.

Benzynowy silnik 2.0 pracuje w cyklu Atkinsona, współpracuje on z silnikiem elektrycznym. Jednostka 1.6 jest po raz pierwszy oferowana w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.Jak większość nowych Fordów tak i ten otrzymał szereg wspomagaczy dbających o bezpieczeństwo, zaliczamy do nich: system kontroli pasa ruchu, inteligentny tempomat z radarem, czujnik martwego pola oraz system kierujący autem podczas równoległego parkowania.O odpowiednie prowadzenie dba z przodu zawieszenie oparte na kolumnach Mcphersona, a z tyłukonstrukcja wielowachaczowa. Całość zestrojono tak, by dawała wiele przyjemności z jazdy. Ma w tym pomagać układ kierowniczy zezmodyfikowanym elektrycznym wspomaganiem EPAS.Samochód trafi do sprzedaży w Ameryce Północnej i Południowej pod koniec bieżącego roku.