Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 166 to samochód osobowy klasy średniej-wyższej i zarazem flagowy model włoskiej marki. Auto zadebiutowało w 1998 roku jako następca modelu 164. Konstrukcyjnie auto jest bliźniakiem Lancii Kappy, a nadwozie, w porównaniu do poprzedniczki stało się bardziej „seksowne” dzięki subtelnym zaokrągleniom i nowoczesnej linii. Jedynie pas przedni może budzić mieszane uczucia.

Nadwozie było efektem pracy zespołu Waltera de Silvy. Wnętrze jest bardzo przestronne i spokojnie pomieści 5 osób, bez konieczności zbytniego ściskania się. Co ciekawe, w seryjnym wyposażeniu znajdziemy takie dodatki jak np. klimatyzację, system ASR czy elektrycznie sterowane fotele. Bagażnik z kolei oferuje niespełna 500 litrów pojemności. Model 166 przeszedł lifting w 2003 roku. Projektanci poddali wtedy modernizacji pas przedni i tylny i wnętrze, a inżynierowie dopracowali dosyć awaryjne zawieszenie.

Początkowo do 166-ki montowano 4 benzyniaki, a przez cały okres produkcji – 1 turbodiesla (o różnych wariantach mocy). W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z jednostkami 2.0 R4 Twin Spark (150 KM), 2.0 V6 Turbo (205 KM), 2.5 V6 (190 KM) oraz 3.0 V6 (226 KM), natomiast w drugim – 2.4 JTD (136 KM). W 2001 roku 2-litrowa V6-ka została wycofana z oferty, a diesel oprócz dodatkowych 4 KM, zyskał kolejny, 150-konny wariant.

Z kolei przy okazji liftingu, do benzyniaków dołączył 3,2-litrowy silnik V6 generujący 240 KM, a wśród diesli pojawiła się jednostka 2.4 JTDm o mocy 175 lub 185 KM. Podobnie jak w poprzedniku, moment obrotowy kierowany był na przednią oś za pomocą 4- lub 5-stopniowego automatu lub 5- bądź 6-biegowej przekładni manualnej.

Model 166 nie odstawał od swoich braci, i podobnie jak one borykał się z awariami zawieszenia oraz elektroniki.

Koniec jego produkcji nastąpił w 2007 roku, a producent nie przewidział dla niego następcy.

Alfa Romeo 166 - generacje

Alfa Romeo 166 (1998&nbsp-&nbsp2007)

Alfa Romeo 166 (1998 - 2007)

Alfa Romeo 166 - powiązane artykuły

Uśmiechnięty Nissan, smutny Żuk, groźny Viper. Te auta cię rozweselą i przestraszą

Uśmiechnięty Nissan, smutny Żuk, groźny Viper. Te auta cię rozweselą i przestraszą

Czy samochód może się uśmiechać? Albo wyglądać na mocno zdziwionego, zasmuconego lub groźnego? Oto 19 modeli, które stroją do nas miny – od BMW przez Hondę, Mercedesa, Nissana, Porsche i Toyotę po… naszego Żuka.

Używane limuzyny wysokiego ryzyka

Używane limuzyny wysokiego ryzyka

W każdym segmencie samochodów zdarzają się wersje podwyższonego ryzyka, ale w przypadku modeli klasy wyższej zły wybór może pociągnąć za sobą kolosalne wydatki

Prestiż w dobrej cenie - luksusowe sedany za 20 tys. zł

Prestiż w dobrej cenie - luksusowe sedany za 20 tys. zł

Za 20 tys. zł bez trudu można zostać właścicielem prestiżowego sedana klasy E. Niestety, koszty utrzymania samochodów tego typu przeważnie nie należą do niskich. Wybraliśmy dla was dziesięć ciekawych propozycji.

Alfa Romeo 166 2.4 JTD - z archiwum Auto Świata

Alfa Romeo 166 2.4 JTD - z archiwum Auto Świata

Alfę Romeo 166 z silnikiem 2.4 JTD, automatyczną skrzynią biegów i z topowym wyposażeniem Progression testowaliśmy 15 lat temu, wiosną 2005 roku. Stylistycznie model zaprojektował słynny wówczas projektant Valter da Silva. Dwa lata przed naszym testem, w 2003 r. Alfa 166 przeszła face lifting, a dwa lata później, w 2007 r. zaprzestano produkcji tego modelu.

Alfa Romeo 166 2.4 JTD aut. Progression - mocna i oszczędna

Alfa Romeo 166 2.4 JTD aut. Progression - mocna i oszczędna

Jazda limuzyną taką jak Alfa Romeo 166 nie musi oznaczać dużych wydatków na paliwo. Alfa Romeo 166 z mocnym silnikiem Diesla ma dobre osiągi i nie zużywa nadmiernych ilości oleju napędowego.

Prestiżowe dziesięciolatki

Prestiżowe dziesięciolatki

Nowy samochód klasy wyższej to bardzo duży wydatek. Ale już po kilku latach jego cena jest zdecydowanie bardziej przystępna. Właścicielem dużej dziesięcioletniej limuzyny możesz się stać nie dysponując nawet 20 tys. złotych. Którą warto wybrać? Jak wypada trwałość takich egzemplarzy?

Uważajcie na te modele Alfy Romeo i Audi!

Uważajcie na te modele Alfy Romeo i Audi!

Alfa Romeo i Audi jako pierwsze znalazły się na naszym celowniku, bo tym razem postanowiliśmy przyjąć klucz alfabetyczny i opisać najbardziej ryzykowne auta popularnych marek!i

Vel Satis vs Alfa 166 - cenowy czar czy umowa z haczykiem? Test porównawczy. Opinie

Vel Satis vs Alfa 166 - cenowy czar czy umowa z haczykiem? Test porównawczy. Opinie

Zarówno Francuzom, jak i Włochom nigdy nie udało się podbić segmentu E. Vel Satis i 166-tka sprzedawały się słabo, a w efekcie nie były w stanie zagrozić pozycji Audi, BMW i Mercedesa. Jak wygląda sytuacja na rynku wtórnym? Oba modele mają niezwykle atrakcyjną cenę, są świetnie wyposażone i co najważniejsze, jeden z nich nie jest wcale awaryjny! Oto ciekawa alternatywa dla rynkowego betonu.

Samochody w prezencie pod choinkę! Świąteczny top 10

Samochody w prezencie pod choinkę! Świąteczny top 10

Są leciwe i mało praktyczne, ale żaden miłośnik motoryzacji nie przejdzie obok nich obojętnie oto 10. samochodów o których marzy każdy fan motoryzacji

Alfa Romeo wycofuje się z segmentu aut klasy wyższej

Alfa Romeo wycofuje się z segmentu aut klasy wyższej

Włoski producent zrezygnował z wprowadzenia na rynek następcy modelu 166. Ofertę Alfa Romeo w 2012 roku uzupełni model klasy średniej wyższej o nazwie Gulia

Alfa 166 powraca na innym kontynencie

Alfa 166 powraca na innym kontynencie

Co prawda model ten ma już 12 lat, ale na jego podstawach powstał sedan o nazwie Trumpchi

Alfa Romeo 166 2.4 JTD Progression - Flagowy diesel

Alfa Romeo od zawsze kojarzona była z autami ze sportowym zacięciem. Czyżby Alfa, montując silnik Diesla w topowym modelu, traciła sportowego ducha na rzecz "czystej ekonomii"? Nic bardziej mylnego. Technika wtrysku bezpośredniego sprawiała, że jednostki Diesla bez problemu mogą konkurować z mocnymi silnikami benzynowymi bez ujmy na honorze, nawet we flagowym modelu.

Alfa Romeo 166: Nie taka ta Alfa straszna, jak ją malują

Alfa Romeo 166: Nie taka ta Alfa straszna, jak ją malują

W przypadku zadbanej „166-tki” 3.2 największym wydatkiem będzie koszt paliwa

Alfa Romeo 166 2.4JTD - Charakter w cenie

Alfa Romeo 166 2.4JTD - Charakter w cenie

Dziś, kiedy wszyscy z zaciekawieniem wyczekują debiutu Alfy Romeo 169, mało kto pamięta już o poprzedniku – modelu 166. A szkoda, bowiem piękna włoszka stanowi ciekawą alternatywę w segmencie E, mocno zdominowanym przez producentów niemieckich.

Alfa Romeo 166 3.0 V6 - Tylko dla miłośników

Trzeba ją kochać...

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech