To jest możliwe tylko w Chinach. Guangzhou Automobile Group odkupił od włoskiego producenta prawa do wykorzystania platformy i konstrukcji Alfa Romeo 166. Jednak sedan, który powstał na tych podstawach znacznie się różni od oryginału.

W przedniej części dominują elementy chromowane. Także we wnętrzu trudno dostrzec podobieństwo z włoskim oryginałem, gdzie zamontowano nową deskę rozdzielczą z elementami pokrytymi imitacją drzewa. Zmienione zostało także zawieszenie, które dostosowano do chińskich warunków drogowych.

Do napędu zastosowano oryginalny silnik Alfa Romeo – dwulitrowy Twin Spark o mocy 150 KM przy 6300 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 183 Nm przy 4500 obr./min, który pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 183 km/h. Będzie on montowany z pięciostopniową przekładnią manualną lub pięciostopniowym automatem. W przyszłości planowany jest także silnik o pojemności skokowej 1.8 l.

GAC Trumpchi jest nieco większym samochodem od Alfa Romeo 166. Ma długość 4800 mm (Alfa 4720 mm), szerokość 1819 mm (1815 mm)i wysokość 1484 mm (1416 mm) oraz rozstaw osi 2701 mm (Alfa 2700 mm)

Oficjalna premiera nowego modelu odbyła się podczas grudniowego salonu samochodowego w Kantonie Guangzhou Automobile Group jest szóstym pod względem wielkości produkcji producentem samochodów w Chinach. Współpracuje z Toyotą, Hondą i Fiatem, a obecnie finalizuje kontrakt z Mitsubishi. W 2015 roku planowane jest wyprodukowanie 3 mln pojazdów.