Podłoga, którą charakteryzuje mozaika z rozmaitych materiałów ze wstawkami w różnych odcieniach czarnego i stalowego koloru, stanowi idealne tło dla Giulietty i MiTo oraz ich nowego stylu i technologii. Całe stoisko robi jeszcze większe wrażenie dzięki imponującej, czerwonej ścianie Rosso Competizione, która stanowi idealne tło dla niepowtarzalnego designu prezentowanych na salonie samochodów, sprawiając, że stają się one absolutnymi gwiazdami.
Alfa Romeo Giulietta osiągi zawdzięcza silnikom z turbodoładowaniem – wszystkie z nich są zgodne z Euro 5 i wyposażone w system DNA z elektroniczną blokadą dyferencjału Q2, dostępnym w ramach standardowego wyposażenia we wszystkich samochodach Alfa Romeo, co daje możliwość przystosowania samochodu do potrzeb kierowcy i zmiennych warunków drogowych. Wyrazem tego jest silnik 1750 TBi o mocy 235 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm przy zaledwie 1900 obr/min, jak również silnik 1,6 JTDM o mocy 105 KM i najwyższych w swojej kategorii wartościach momentu obrotowego (320 Nm przy zaledwie 1750 obr/min).
Pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, znakomite wyniki osiągnięto dzięki nowej, automatycznej skrzyni biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, współpracującej z rewolucyjnym silnikiem 1,4 MultiAir Turbobenzyna, o mocy 170 KM (zdobywca nagrody Best New Engine 2010), która zmniejsza poziom emisji CO2 w Alfie Giulietta do rekordowo niskiej wartości (w porównaniu do podobnych silników) równej 121 g/km. Niskie koszty utrzymania Giulietty są również zasługą, zwłaszcza w wersjach z silnikiem diesla, najmniejszej w tej kategorii częstotliwości przeprowadzania przeglądów serwisowych (co 35 000 km).
W Genewie zaprezentowane zostaną dwie wersje Alfy Romeo Giulietta, laureatki wielu nagród: wersja Quadrifoglio Verde, w kolorze Rosso Competizione z silnikiem 1750 TBi o mocy 235 KM oraz Distinctive z benzynowym silnikiem 1,4 MultiAir o mocy 170 KM, ze skrzynia automatyczną „Alfa TCT” i w kolorze szarym Grigio Antracite oraz z systemem Start&Stop w standardzie, w celu zminimalizowania zużycia paliwa (5,2 l/100 km w cyklu mieszanym) i emisji CO2 (121 g/km). W szczególności nowa dwu sprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT, która będzie również dostępna z silnikiem 2,0 JTDM o mocy 170 KM, oprócz większej wydajności i mniejszego zużycia paliwa, zapewnia dużo większy komfort prowadzenia i uczucie sportowej jazdy niż konwencjonalne, automatyczne przekładnie.
Na genewskim salonie znajdzie się również miejsce dla silnika 1750 TBi o mocy 235 KM w ekskluzywnej wersji Quadrifoglio Verde, legendarnego symbolu, który walczył na torach wyścigowych na całym świecie. Ten specjalny wariant wyposażenia, dostępny tylko z tą wersją silnika, wyróżnia obniżone sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze kół (18-calowe dostępne jako opcja), udoskonalony układ hamulcowy z zaciskami w kolorze czerwonym Alfa, jak również sportowe wnętrze, które obejmuje tapicerkę ze sportowej skóry i mikrofibry.
Biorąc pod uwagę systemy multimedialne samochodu, wyposażenie każdej Giulietty prezentowanej na salonie jest bardzo bogate, począwszy od systemu „Blue&Me-TomTom”, najnowszego osiągnięcia systemu Blue&Me. Jest to w pełni zintegrowany system, który pozwala użytkownikowi zarządzać telefonem, nawigacją oraz wszystkimi funkcjami informacyjnymi potrzebnymi podczas jazdy przy użyciu praktycznego, kolorowego ekranu dotykowego. Urządzenie to powstało w wyniku współpracy pomiędzy Fiat Group Automobiles i firmą TomTom, europejskim liderem w dziedzinie przenośnych systemów nawigacyjnych, i integruje się z pozostałymi systemami dostępnymi w samochodzie za pośrednictwem systemu Blue&Me.
Ponadto, goście odwiedzający salon będą mogli podziwiać system nawigacji satelitarnej RadioNav, który należy do nowej generacji multimediów i nawigacji satelitarnej opracowanej dla Alfa Romeo przez Magneti Marelli. System ten obejmuje nawigację satelitarną, radio z podwójnym tunerem ( jeden przeznaczony jest do odbioru informacji dotyczących ruchu drogowego [TMC Pro] – usługa jeszcze niedostępna w Polsce), odtwarzaczem CD i MP3 oraz mapy Europy wgrane na kartę pamięci SD, co skraca czas dostępu do danych i przyspiesza wyznaczanie trasy. W celu zapewnienia lepszej ostrości i rozdzielczości obrazu, system posiada 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości.
Stoisko Alfa Romeo nie byłoby kompletne bez modelu Alfa MiTo, który z tej okazji prezentuje wersję Model Year 2011 dostępną w sprzedaży na głównych europejskich rynkach od kwietnia. Nowości obejmują m.in. wprowadzenie nowych kolorów nadwozia oraz zastosowanie nowych materiałów do wykończenia wnętrza, dostępność nowych opcji oraz wprowadzenie technologii poprawiających komfort i przyjemność prowadzenia. Ponadto, stylistycznym przeróbkom poddany zostanie ekskluzywny wariant wykończenia Quadrifoglio Verde.
Dokładniej mówiąc, aby goście odwiedzający salon mogli w pełni docenić podwójny charakter „najbardziej sportowego kompaktowego samochodu wszechczasów”: sportowy i elegancki, w Genewie wystawiona jest wersja Quadrifoglio Verde z silnikiem 1,4 MultiAir o mocy 170 KM z turbodoładowaniem (międzynarodowy zespół ekspertów przyznał mu nagrodę najlepszego nowego silnika roku), wyposażony w nowe siedzenia Sabelt z oparciami z włókna węglowego, oraz suchym i wyposażonym w system Start&Stop. Po raz pierwszy wersja ta dostępna jest z nadwoziem w nowym kolorze odcieniu brązu „Bronzo Metal”, a w środku z tapicerką Tecnosilk w dwóch odcieniach brązowym i czarnym: są to dwie wyróżniające cechy modelu, które podkreślają jego elegancję.stylowa wersja wyposażona w silnik 1,4 MultiAir o mocy 135 KM z turbodoładowaniem współpracującym z innowacyjną, automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT z podwójnym sprzęgłem suchym i systemem Start&Stop.