Auto Świat AMORTYZATOR

AMORTYZATOR

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dzięki amortyzatorowi koło pozostaje w stałym kontakcie z jezdnią, przezco zarówno kierowanie pojazdem, jak i hamowanie są skuteczniejsze, asama jazda bardziej komfortowa

AMORTYZATOR
Auto Świat
AMORTYZATOR

Istnieją amortyzatory cierne (najstarsze, dziś już niespotykane), gdzie ruchy resorów ograniczone są przez hamowane tarciem ramię amortyzatora, a także teleskopowe. Te ostatnie mogą być hydrauliczne lub gazowo- hydrauliczne.

Określenie to oznacza środek, którym wypełnione są amortyzatory. Tu tarcie ograniczające skoki resorów wytwarzane jest przez układ zaworów wewnątrz amortyzatora, utrudniający przemieszczanie się oleju pomiędzy elementami amortyzatora.

Wykorzystanie gazu i oleju (każdy pozostaje w innej części amortyzatora) zapobiega pienieniu się oleju podczas intensywnego użytkowania. Najnowszym rozwiązaniem są amortyzatory magnetoreologiczne, wypełnione płynem o gęstości zmieniającej się w zależności od przepuszczanego przezeń prądu.

W efekcie możliwa jest w czasie jazdy regulacja twardości (od komfortowej po sportową). W zawieszeniu hydropenumatycznym układ ciśnieniowy przejmuje rolę resorów i amortyzatorów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków