Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi RS3

Audi RS3

Audi RS3

Audi RS3 to niemiecki kompakt klasy premium. Po raz pierwszy skrót „Renn-Sport” temu niewielkiemu hatchbackowi został nadany II generacji A3. Nastąpiło to w 2011 roku.

Model występował tylko w 5-drzwowej wersji Sportback. Z zewnątrz od zwykłej A3 odróżniały go zmodyfikowane przedni i tylny zderzak, dokładki progowe, szersze nadkola, lotka na tylnej klapie oraz obniżone o 2 cm zawieszenie. Ponadto, w standardzie RS3 miało także stały napęd quattro oraz ksenonowe reflektory.

Dzięki rzędowemu, 5-cylindrowemu silnikowi, który wspomagał się turbodoładowaniem, auto legitymowało się mocą 340 KM, co w połączeniu z 7-biegową skrzynią S-Tronic pozwalało na sprint do „setki” w 4,6 sekundy.

Produkcję zakończono rok później, a pod koniec 2014 roku, zaprezentowano II generację RS3 opartej na A3 8V. Tak samo jak u poprzednika, auto występowało tylko w wersji 5-drzwiowej. Zmodyfikowane zderzaki, szerokie progi i tylny dyfuzor sprawiają, że auto jest o 13 cm dłuższe od zwykłej wersji.

Sercem tej małej bestii jest także 2.5 litrowy silnik, jednak tu osiąga on moc 367 KM. Motor zespolono z tą samą, 7-biegową skrzynią S-Tronic, a moc jet przekazywana na wszystkie koła. Przyspieszenie do 100 km/h trwa o 0,3 sekundy mniej niż w poprzedniej wersji, a prędkość maksymalna (bez elektronicznego ogranicznika) wynosi 280 km/h. Także i w ty przypadku, masa wynosząca ok. 1,6 tony nie ujmuje RS3 zwinności.

We wnętrzu znajdziemy wyprofilowane fotele, spłaszczoną u dołu, sportową kierownicę z łopatkami pokrytą częściowo alcantarą, dużo czerwonych akcentów, a wśród zegarów dostrzeżemy wskaźnik doładowania. Z zewnątrz oprócz wspomnianych wcześniej zderzaków i dyfuzora znajdziemy lotkę na klapie bagażnika oraz duże, 19-calowe felgi, które w połączeniu z utwardzonym i obniżonym o 26 mm zawieszeniem nie zapewniają zbytniego komfortu na nierównościach.

Głównym konkurentem RS3 jest m.in. Mercedes Benz klasy A AMG.

Audi RS3 - generacje

Audi RS3 I (2011&nbsp-&nbsp2012)

Audi RS3 I (2011 - 2012)

Audi RS3 II (2015&nbsp-&nbsp)

Audi RS3 II (2015 - )

Audi RS3 - powiązane artykuły

Audi RS3 Performance Edition powstanie tylko w 300 egzemplarzach. Pojedzie nawet 300 km/h!

Audi RS3 Performance Edition powstanie tylko w 300 egzemplarzach. Pojedzie nawet 300 km/h!

Nowe Audi RS3 Performance Edition chce zgarnąć koronę w segmencie hot hatchy z napędem 4x4. W Ingolstadt nazywają je "artystą ulicy". Nic w tym dziwnego, bo pomimo kompaktowych wymiarów to niezłe "ziółko", które potrafi zagrać na nosie nawet większym samochodom – także tym ze stajni Audi RS.

Nowe Audi RS3 Limousine to kompaktowy supersamochód. Duży silnik i te osiągi!

Nowe Audi RS3 Limousine to kompaktowy supersamochód. Duży silnik i te osiągi!

Audi RS3 to nie jest po prostu szybki sedan jakich wiele. To naprawdę wyczynowa maszyna w skórze kompaktu. Prawdziwy "dzik", zarówno pod względem dostarczania emocji z jazdy, jak i osiągów, które najlepiej wykorzystywać na torze wyścigowym.

Audi RS 3 Sportback – szokuje ceną i osiągami

Audi RS 3 Sportback – szokuje ceną i osiągami

To może być ostatni występ pięciu cylindrów w czterech pierścieniach, więc Audi zadbało o to, by był hitowy: nowe RS 3 Sportback mocowo trzyma poziom poprzednika, ale układ 4x4 i prowadzenie to inna liga niż dotychczas.

Audi RS 3 kontra BMW M240i oraz Mercedes-AMG A 45 S – skoncentrowane na frajdzie

Audi RS 3 kontra BMW M240i oraz Mercedes-AMG A 45 S – skoncentrowane na frajdzie

Trzej niemieccy kompaktowi mocarze – nowe Audi RS 3, równie świeże BMW M240i oraz doświadczony Mercedes-AMG A 45 S. Różnią je typy nadwozia i koncepcja silnika, ale mają ten sam cel: śmigać jak najęte. Porównaliśmy je na torze.

Audi A3 - hit spod znaku czterech pierścieni

Audi A3 - hit spod znaku czterech pierścieni

Kompaktowe Audi A3 pozwoliło producentowi z Ingolstadt zaistnieć w świadomości znacznie szerszej grupy klientów. Ten stosunkowo nieduży model jest obecnie wystarczająco przestronny, aby mógł pełnić rolę auta rodzinnego, a przy tym jest znacznie tańszy od modelu A4, oferując praktycznie takie same sprawdzone rozwiązania.

Audi RS 3 – na tor, na co dzień i do driftu

Audi RS 3 – na tor, na co dzień i do driftu

Nowe Audi RS 3 nadal ma pod maską pięknie brzmiącego 2,5-litrowego 5-cylindrowca o mocy 400 KM, ale dzięki nowemu mechanizmowi RS Torque Splitter ten czteronapędowy hot hatch potrafi teraz także driftować. Podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy go także na torze i drogach publicznych.

Audi RS 3 – kompaktowy mistrz Nürburgringu

Audi RS 3 – kompaktowy mistrz Nürburgringu

Już oficjalnie rekord okrążenia Pętli Północnej Nürburgingu z czasem 7:40,748 minuty należy do nowego Audi RS 3 Limousine. Dokonał tego Frank Stippler, kierowca wyścigowy i doświadczalny Audi Sport, bijąc przy tym poprzedni najlepszy rezultat aż o 4,64 sekundy!

Nowe Audi RS3 - 400 KM i 290 km/h. Sport na co dzień

Nowe Audi RS3 - 400 KM i 290 km/h. Sport na co dzień

W czasach mody na elektryfikację i silniki o skromnej pojemności Audi zmierza pod prąd. W nowym RS3 nie zabrakło bowiem mocnego pięciocylindrowego silnika benzynowego 2,5 l TFSI oraz długo oczekiwanego trybu dryftu. Pora pożegnać także ogranicznik prędkości. Audi RS3 z pakietem z ceramicznymi hamulcami rozpędzimy aż 290 km/h.

Nowe Audi RS 3 będzie miało specjalny tryb do driftowania

Nowe Audi RS 3 będzie miało specjalny tryb do driftowania

Oficjalna premiera nowego Audi RS 3 za niecały miesiąc, jednak twórcy na tyle się niecierpliwią, że już uchylają rąbka tajemnicy i zdradzają pikantne szczegóły swojego superhatcha: wóz otrzyma tylny dyferencjał umożliwiający m.in. driftowanie!

Mercedes-AMG, BMW M, Audi RS - które sportowe modele najczęściej kupują Polacy?

Mercedes-AMG, BMW M, Audi RS - które sportowe modele najczęściej kupują Polacy?

Statystyki sprzedaży są nudne? Ile można mielić dane dotyczące nowych Octavii zarejestrowanych przez floty? Coś w tym jest, ale tym razem będzie inaczej, bo przyjrzymy się sprzedaży w tzw. segmencie premium supersport

Piłkarze Realu Madryt przesiadają się do nowych aut. Jakie modele wybrali?

Piłkarze Realu Madryt przesiadają się do nowych aut. Jakie modele wybrali?

Po rozstaniu z FC Barceloną Audi nie rezygnuje ze sponsorowania klubów piłkarskich. Do nowych modeli Q7, Q8, A7, A8 czy RS3 przesiądą się piłkarze Realu Madryt. Kluczyki do sportowego RS3 odebrał także trener "Królewskich" - Zinedine Zidane.

Audi RS3 Sportback – hot hatch z piekła rodem | TEST

Audi RS3 Sportback – hot hatch z piekła rodem | TEST

Wyścig zbrojeń trwa. Bezsensowny, lecz fascynujący. Zaczęło się od Mercedesa-AMG A 45, który w obecnym wcieleniu ma 381 KM. Niemniej to Audi chwilowo jest górą. Najmocniejsze A3, czyli RS3 ma teraz 400 KM. Mercedes zapowiada już jednak mocną odpowiedź. Premiera klasy A z logo AMG już wkrótce.

Audi RS 3 Limousine - jest pompa!

Audi RS 3 Limousine - jest pompa!

400-konne RS 3 to najbardziej napakowany sportowy kompakt. W garniturze limuzyny zgrywa eleganta, ale nabrzmiałe muskuły zdradzają jego zamiłowanie do surowej krzepy. Co jeszcze potrafi?

Audi RS 3 Limousine - król mocnych kompaktów | TEST

Audi RS 3 Limousine - król mocnych kompaktów | TEST

Nie dość, że jest piekielnie szybkie, straszliwie mocne, bardzo drogie, to jeszcze można je kupić z nadwoziem sedan. Czy was też korci, żeby z RS 3 Limousine zrobić taksówkę? Pytanie jednak, czy sama moc wystarczy, aby móc zostać królem szybkich kompaktów?

Audi RS3 - potęga mocy

Audi RS3 - potęga mocy

Jeśli szukacie zwinnego i szybkiego kompaktu, który przy okazji jest najmocniejszym seryjnie produkowanym autem tej klasy na świecie, to Audi właśnie ma coś dla was - oto najnowsze Audi RS3

Audi RS3 - potęga mocy

Audi RS3 - potęga mocy

Pod maskę modelu trafił 5-cylindrowy, turbodoładowany potwór o pojemności 2,5 l i mocy 400 KM. W efekcie trącenie pedału gazu niemal wyrzuca samochód do przodu, a RS 3 niczym smagnięte biczem albo ukłute ostrogą pewnie startuje czterema kołami i setkę osiąga w 4,1 s.

Audi RS 3 – najmocniejszy kompakt na świecie | TEST

Audi RS 3 – najmocniejszy kompakt na świecie | TEST

Szybki, zwinny i praktyczny, a przy okazji najmocniejszy na świecie seryjnie produkowany kompakt – zapraszamy na pierwszą jazdę najnowszym Audi RS 3.

Audi RS 3 Sportback - mocniejszy silnik i ostrzejszy wygląd

Audi RS 3 Sportback - mocniejszy silnik i ostrzejszy wygląd

Po światowej premierze Audi RS 3 Limousine podczas Paris Motor Show 2016, na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje zmodernizowany pięciodrzwiowy Sportback.

Audi podczas salonu samochodowego w Paryżu

Audi podczas salonu samochodowego w Paryżu

Zapraszamy na Flesz Motoryzacyjny, przedstawiający premiery Audi podczas targów w Paryżu.

Paryż 2016: sportowe Audi RS 3 Limousine

Paryż 2016: sportowe Audi RS 3 Limousine

Na wystawie samochodowej w Paryżu, Audi zaprezentowało model RS 3 Limousine. Jest to pierwszą kompaktowy sedan marki z tej sportowej serii – ma moc 400 KM!
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test