Auto Świat Używane Co warto kupić Używane Audi RS3 II: Czy koszty utrzymania przysłonią przyjemność z jazdy?

Używane Audi RS3 II: Czy koszty utrzymania przysłonią przyjemność z jazdy?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz

Audi RS3 II jest jednym z najbardziej rasowych hot-hatchy na rynku wtórnym, chociaż kupicie je także z nadwoziem sedan. Model ten, jeśli był użytkowany z głową, nie powinien przysporzyć wielu problemów, ale nawet niewiele z nich – będzie bardzo kosztowne, bo większość części tego samochodu nie występuje w innych modelach Grupy Volkswagena!

Używane Audi RS3 II
Zobacz galerię (13)
Auto Bild
Używane Audi RS3 II
  • Audi RS3 to samochód drogi w zakupie i utrzymaniu, a ceny części do niego mogą szokować
  • Audi RS3 nie psuje się często, a daje wiele przyjemności z jazdy, do tego ma wspaniały dźwięk silnika R5
  • Audi RS3 II jest też nietypowym hot-hatchem, bo możecie je kupić również z nadwoziem sedan

Druga generacja Audi RS3 (8VA) produkowana była od 2015 do 2020 roku. Model był dość podobny w swoich założeniach do poprzednika (8PA), ale nie zmienia to faktu, że na tle rynku jest to samochód dość nietypowy. Przede wszystkim przez silnik! Audi zastosowało bowiem tu pięciocylindrową jednostkę, która dzięki aktywnemu wydechowi, potrafi brzmieć jak stare Audi rajdowej grupy B. Do tego samochód ma napęd na cztery koła – nazywany jak to w Audi Quattro, ale jest to Haldex. Niestety producent nie zdecydował się na inną platformę niż w normalnym 8V i silnik jest tu poprzecznie. Spowodowało to, że trzeba było walczyć z prowadzeniem samochodu, ale projektanci nieźle sobie z tym poradzili – RS3 II jest dość neutralne i dopiero mocno przyciśnięte, potrafi być podsterowne. Ciekawostką jest fakt, że samochód ma seryjnie z przodu szersze opony: 255/30 R19; tył: 235/35 R19.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz
Powiązane tematy: