Na początek małe wyjaśnienie – pod tym rozbudzającym zmysły terminem, niestety, nie kryją się modele Ferrari czy Lamborghini, ani nawet Porsche. Ale też będzie ciekawie, bo oto IBRM Samar (na podstawie danych z CEPiK) przygotował zestawienie najlepiej sprzedających się modeli Audi RS, BMW M i Mercedesów-AMG. W sumie od stycznia do lipca 2020 r. w Polsce zarejestrowano 983 takie pojazdy, w co nie wlicza się duża liczba wersji z napędem wysokoprężnym (np. Audi S6, SQ7 etc), ani „prawie topowych” odmian benzynowych (np. Mercedes AMG A35 i BMW M135i) – pod lupę wzięto wyłącznie najmocniejsze wersje benzynowe. A wyniki sprzedaży dzielą się na trzy wspomniane marki następująco.

Liderem segmentu został Mercedes-AMG – łącznie 447 szt. to zasługa przede wszystkim klas A i CLA. Odmiany A45 AMG i CLA 45 AMG stanowiły aż 61 proc. sprzedaży AMG (w sumie – 231 szt.). W wypadku tych modeli prawdziwa jest też zasada mówiąca o tym, że albo grubo, albo wcale, bo jedynie 13 proc. sprzedaży stanowiły w tym wypadku bazowe odmiany o mocy 318 KM. Pozostałe 87 proc. sprzedaży przypada na topowe wersje „S” (421 KM). Szanujemy to. Kolejne miejsce zajął model G63 AMG (60 szt.), a trzecie – AMG GT. Ponad 30 klientów wybrało też wersję AMG modelu GLC (17 szt. coupe i 14 szt. wersja klasyczna), a zestawienie w przypadku Mercedesa-AMG zamyka klasa S – 23 egzemplarze.

Drugie miejsce wśród producentów zajmuje Audi RS – łącznie 311 szt. Najczęściej wybieranym modelem było RS3 – 108 szt. (62 hatchbacki i 46 sedanów). Kolejne miejsce zajęło RS Q3, wyposażone w ten sam zespół napędowy co A3 (2.5T/400 KM). Na podium znalazło się również 600-konne Audi RS 6 (38 szt.). Pozostałe modele: RS5 (35 szt.) klientów, RS7 i RS Q8 (po 28 szt.) i RS4 (22 szt.).

Ostatnie miejsce wśród producentów zajęło BMW M (łącznie 225 szt.), ale to po części zasługa tego, że w ofercie nie ma chwilowo „M3-ki”, zaś M4 (17 szt.) jest już modelem schodzącym. Prym wśród BMW M wiedzie M2 (80 szt.), w tym 5 szt. hardkorowych M2 Competition. Na drugim miejscu znalazł się model M5 (45 szt.), a na trzecim – M8 (33 szt.). Nieźle sprzedają się też SUV-y z logo M: X3 – 20 szt., X4 – 11 szt., X6 – 10 szt., X5 – 9 szt.