Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe Audi RS 3 pobiło rekord Nürburgringu wśród kompaktów. "Urwało" ponad 5 s

Nowe Audi RS 3 pobiło rekord Nürburgringu wśród kompaktów. "Urwało" ponad 5 s

Przedprodukcyjne Audi RS 3 zostało najszybszym samochodem kompaktowym na północnej pętli toru Nürburgring. Za jego kierownicą siedział Frank Stippler, a czas, jaki udało mu się uzyskać, jest o ponad 5 sekund lepszy od poprzedniego rekordu.

Rekord okrążenia Audi Sport w segmencie aut kompaktowych
Zobacz galerię (11)
Audi
Rekord okrążenia Audi Sport w segmencie aut kompaktowych

Frank Stippler za kierownicą przedprodukcyjnego, udoskonalonego (model 2025) Audi RS 3 ustanowił nowy rekord okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring w klasie samochodów kompaktowych - 7:33,123 min.

Jak informuje Audi, rekord na Nürburgringu w dużej mierze jest zasługą zoptymalizowanego zachowania na zakrętach. Kierujący samochodem Frank Stippler wyjaśnia" To był klucz do naszego sukcesu. Dzięki precyzyjnej konfiguracji, obejmującej wektorowanie momentu hamującego, nowe RS 3 jeszcze chętniej wchodzi w zakręty. Pozwala to na wcześniejsze i lepsze ustawienie samochodu pod kątem wyjścia z łuku. Efektem jest mniejszy kąt skrętu wymagany od wierzchołka do wyjścia z zakrętu, co prowadzi do mniejszego tarcia i umożliwia wcześniejsze przyspieszenie oraz uzyskanie większego pędu i wyższej prędkości przed kolejną prostą.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Dynamikę taką uzyskano dzięki współdziałaniu rozdzielacza momentu obrotowego (w pełni zmienny rozdział siły napędowej pomiędzy tylnymi kołami), elektronicznej kontroli stabilizacji, selektywnej kontroli momentu obrotowego kół (zastosowano tu wektorowanie momentu hamującego) i opcjonalnych amortyzatorów adaptacyjnego zawieszenia sportowego RS. Nad wszystkim czuwa udoskonalony algorytm modułowego kontrolera dynamiki.

Jeśli chodzi o sam napęd, to w dalszym ciągu w nowym RS 3 moc pochodzi z 5-cylindorowego silnika i mocy 400 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bijące rekord auto poruszało się na oponach Pirelli P Zero Trofeo R typu semislick. O hamowanie zadbał 19-calowym ceramiczny układ hamulcowy. Auto było wyposażone także w sportowe zawieszenie RS z adaptacyjną kontrolą tłumienia oraz zoptymalizowanym zestrojeniem podwozia.

Nowe Audi RS 3, jak informuje producent, będzie można zamawiać od końca sierpnia 2024 r.

Rekord okrążenia Audi Sport w segmencie aut kompaktowych
Rekord okrążenia Audi Sport w segmencie aut kompaktowychAudi