Audi RS 3 w najnowszej odsłonie debiutowało oficjalnie na rynku kilka tygodni temu i choć pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców jesienią, to marka nie ustaje w zabiegach zachęcających klientów do wyboru tego modelu. A ustanowienie rekordu Pętli Północnej z pewnością do takich można zaliczyć. Przy okazji stanowi on potwierdzenie potencjału samochodu i podkreślenie jego sportowego charakteru.
Nowe Audi RS 3 – przewaga, dzięki technice
Inżynierowie Audi pod wodzą Marvina Schwättera, szefa projektu technicznego RS 3, podkreślają, że osiągnięcie takiego rezultatu stało się możliwe dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań technicznych, w tym po raz pierwszy w historii torque splittera, który "rozdziela płynnie moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami, wykorzystując do tego po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na każde koło tylnej osi. Podczas dynamicznej jazdy torque splitter zwiększa wielkość momentu obrotowego docierającego do tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu, które jest w tym momencie bardziej obciążone. Oznacza to, że na lewych łukach torque splitter przenosi moment obrotowy na prawe tylne koło, na prawych łukach na lewe tylne koło, a podczas jazdy na wprost na oba koła. Dzięki temu RS 3 jeszcze lepiej wchodzi w zakręty i precyzyjniej podąża za kątem skrętu kierownicy".
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowe Audi RS 3 – zestaw specjalny
Przeczytaj też:
- Nowe Audi RS3 - 400 KM i 290 km/h. Sport na co dzień
- Audi RS e-tron GT – testujemy najmocniejsze seryjne Audi
- Sprawdź internetową subskrypcję „Auto Świata”
Egzemplarz, za którego kierownicą zasiadał Frank Stippler, wyposażony był w opony Pirelli P Zero Trofeo R, (po raz pierwszy można je zamówić w ramach wyposażenia fabrycznego dla nowej generacji kompaktu Audi), ceramiczny układ hamulcowy oraz sportowe zawieszenie RS plus z adaptacyjną kontrolą amortyzatorów. Co ważne, przed wjazdem na tor mechanicy Audi musieli tylko dopasować ciśnienie w oponach do warunków panujących na torze. Poza tym Frank korzystał ze "zwykłego" potencjału oferowanego przez RS 3, w tym pięciocylindrowego silnika o mocy 400 KM, który pozwala rozpędzać się do "setki" w także rekordowe w tym segmencie 3,8 s oraz osiągać prędkość maksymalną 290 km/h oraz nowo opracowanego trybu jazdy "RS Performance" (do wyboru dwa ustawienia: na tor nierówny jak np. Pętla Północna oraz równy jak Hockenheimring), w którym charakterystyka pracy silnika i skrzyni biegów zostały zestrojone specjalnie na tor wyścigowy.
Nowe Audi RS 3 z czasem okrążenia Pętli Północnej 7:40,748 minuty jest zatem oficjalnym rekordzistą Nurburgringu w klasie kompaktowych sedanów. Warto dodać, że absolutnym mistrzem tego toru w kategorii aut dopuszczonych do ruchu po drogach publicznych jest Porsche 911 GT2 RS z pakietem Manthey Performance Kit, które prowadzone przez Larsa Kerna zanotowało czas 6:43,300 minuty.
Nowe Audi RS 3 można już zamawiać. Ceny wersji Limousine zaczynają się od 284 000 zł.