- Pętlę Północną o długości 20,832 km kierowca fabryczny Lars Kern przejechał ze średnią prędkością 185,87 km/h
- Spektakularne elementy aerodynamiczne, zmodyfikowane zawieszenie i specjalne opony sprawiają, że auto sunie po torze jak przyklejone
- Wyposażone w pakiet Manthey-Racing 911 GT2 RS można kupić w centrach Porsche z dodatkową gwarancją
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Porsche pobiło rekord mierzącej 20,832 km Północnej Pętli o 4,747 s. Długość rundy wprowadza trochę zamieszania, bo wcześniej rekordy ustanawiano na krótszym 20,6-kilometrowym odcinku i tu czasy były oczywiście lepsze. Wynik 6:43,330 min odpowiada okrążeniu krótszego wariantu w czasie 6:38,835 min, jak twierdzi Andreas Preuninger, szef działu samochodów GT w Porsche. Taki dodatkowy czas widoczny jest na zdjęciach z wydarzenia i wideo pokładowym.
Porsche GT2 RS dla tych, którzy lubią jazdę na torze
Rekordowe auto to 700-konne 911 GT2 z pakietem Performance Kit przygotowanym we współpracy inżynierów Porsche z ekipą Manthey-Racing, firmy specjalizującej się w przygotowywaniu pojazdów torowych z siedzibą w okolicach Nürburgringu. Jej większościowym udziałowcem jest Porsche. Za sterami zwycięskiego samochodu zasiadł kierowca testowy Lars Kern, który już wcześniej bił dla Porsche rekordy na Nordschleife. Średnia prędkość przejazdu to 185,87 km/h. Wszystko zostało oczywiście zarejestrowane przez kamery. Na dłuższych prostych auto śmiało przekracza prędkość 300 km/h.
Zestaw Manthey Performance Kit składa się z podzespołów podwozia i układu hamulcowego, elementów aerodynamicznych i magnezowych obręczy kół. Zwycięskie Porsche 911 GT2 RS jechało na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
W tak wyposażonym Porsche 911 GT2 RS docisk przedniej osi zwiększają dodatkowe klapy przedniego spojlera, karbonowe osłony podwozia i części kierujące powietrze opływające przednie koła. Przy 200 km/h siła docisku wzrasta z 49 do 70 kg. Tylne skrzydło, zmodyfikowany dyfuzor i dyski na kołach tylnej osi zwiększają przy tej samej prędkości docisk tyłu z 93 do 200 kg.
Modyfikacji poddano także gwintowane zawieszenie. Przednie amortyzatory regulowane w trzech, a tylne – w czterech różnych zakresach, specjalne klocki hamulcowe współpracujące z ceramicznymi hamulcami, ograniczając spadek skuteczności działania podczas jazdy torowej i poprawiając precyzję dozowania siły hamowania. Magnezowe felgi (20 cali z przodu i 21 cali z tyłu) zmniejszają masę własną o 11,4 kg. Producent oferuje je w różnych wersjach kolorystycznych: czarnym, złotym i platynowym, srebrnym lub kolorze białego złota.
Zestaw Manthey Performance Kit jest sprzedawany w ofercie Porsche Tequipment w europejskich centrach Porsche. Każde wyposażone w ten zestaw Porsche 911 GT2 RS można zaopatrzyć w dodatkowo płatną gwarancję Porsche Approved.