Auto Świat Audi RS6 Avant - test

Audi RS6 Avant - test

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
|
Aktualizacja

Zdarzyło mi się nieraz prowadzić naprawdę szybkie samochody, ale nie przypominam sobie by którykolwiek z nich był w stanie mnie przestraszyć tak jak zrobiło to Audi RS6 Avant. A jednak stało się tak za kierownicą tego kombi, pod maską którego pracowało benzynowe V8 o mocy 560 KM

Audi RS6 Avant
Zobacz galerię (10)
Auto Świat
Audi RS6 Avant

Audi udowadnia, że posiadanie kombi nie oznacza rezygnacji ze sportowych doznań. Wystarczy tylko mieć w portfelu pół miliona złotych by kupić rasowe kombi z 560-konnym silnikiem, które rozpędza się do „setki” w niespełna 4 s. Ale czy takim samochodem da się jeździć na codzień lub pojechać z rodziną na wakacje?

Audi RS6 Avant - batmobil dla rodziny?

Czarny matowy lakier, ktorym pokryto aluminiowe nadwozie, potężne 20-calowe koła aluminiowe, aż 19-calowe tarcze hamulcowe z wielkim zaciskami oraz liczne spojlery sugerują, że Audi RS6 Avant zbudowano raczej do jazdy na torze albo jako samochód Batmana niż do wożenia dzieci do szkoły. Ale rasowy wygląd auta w przypadku RS6 Avant nie przeszkodził stworzyć praktycznego kombi z walorami przydatnymi na codzień i w czasie wolnym. W obydwu rzędach siedzeń jest wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosych pasażerów. Także nie będzie problemu ze zmieszczeniem ich bagaży czy wakacyjnego ekwipunku, bo pod tylną klapą mamy do dyspozycji aż 565-litrowy kufer z wieloma praktycznymi rozwiązaniami.

Wśród nich znajdziemy: siatkę po prawej stronie; gniazdo zasilające po lewej stronie; 4 uchwyty do mocowania bagażu w podłodze w układzie szyn regulowane indywidualnie; siatkę do mocowania w uchwytach w podłodze w celu zabezpieczenia drobnych przedmiotów; haczyki po prawej i lewej stronie do mocowania siatek; matę w bagażniku oraz listwę ochronną krawędzi bagażnika w optyce aluminium.

Audi RS6 Avant - dwa oblicza sportowego kombi

Co z tego, że się zmieścimy skoro twarde zawieszenie sportowego auta wytrzęsie pasażerów na trasie. Owszem może tak być w RS6 Avancie, ale nie musi. Auto wyposażono w adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, sterowane elektronicznie, które automatycznie (w trybie auto) reguluje prześwit i charakterystykę tlumienia amortyzatorów w zależności od stylu jazdy kierowcy. Za pośrednictwem pokrętła w kabinie możemy wybrać także inne programy jazdy: comfort, dynamic, individual.

Ponieważ układ Audi drive select oprócz regulacji zawieszenia ingeruje także w działanie skrzyni biegów i układu kierowniczego w zależności od potrzeb możemy niemal o 180 stopni zmieniać chrakterystykę auta od ekstremalnie sportowej po bardzo komfortową.

OBEJRZYJ FILM Z MINISZKOŁY DRIFTU Z JAKUBEM PRZYGOŃSKIM | VIDEO

Jazda po mieście w trybie Comfort, gdzie często mamy do czynienia ze „spiącymi policjantami”, torami tramwajowymi czy tarką przed światłami nie będzie męcząca, ale też nie tak wygodna jak zwykłym A6 Avant. Nie jest to możliwe choćby z powodu seryjnych, 20-calowych opon, które nie będą w stanie zamortyzować nierówności tak dobrze jak w przypadku kół 16- czy 17-calowych.

Audi RS6 Avant - tor to jego naturalne środowisko

Gdy już odwieziemy dzieci do szkoły lub w weekend do Babci, to jedynym słusznym kierunkiem w jaki należy się udać tym autem będzie tor. Najlepiej przed wjechaniem na niego mieć pełny zbiornik bo zużycie paliwa w Audi RS6 Avant, które na codzień wynosi ok. 15-16 l/100 km szybko wzrasta do wartości powyżej 20 l/100 km. Drugą czynność jaką należy wykonać to przestawić pokrętło systemu Audi drive select w tryb Dynamic (zawieszenie się utwardzi i obniży, skrzynia automatycznie przestawi się w tryb Sportowy, a układ kierowniczy będzie działał bardziej bezpośrednio). Dopiero teraz można rozpocząć zabawę na torze.

Dwie turbosprężarki wytwarzające ciśnienie 1,2 bara oraz osiem cylindrów ustawionych widlaście biorą się do roboty z taką siłą, że dopóki nie spróbujesz nie jesteś sobie w stanie tego wyobrazić. Sformułowania: wciska w fotel, łeb urywa, itp. nie oddadzą w pełni tego co się dzieje z kierowcą, który na starcie wciśnie pedał w podłogę. Audi RS6 Avant wyposażone w napęd quattro bez zbędnego poślizgu kół wystrzeli do przodu by po niespełna 4 sekundach osiągnąć 100 km/h. Na krętych zakrętach toru docenimy działanie sportowego mechanizmu różnicowego, który aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami osi tylnej. Podczas skręcania czy przyspieszania w zakręcie, kieruje siłę napędową na koło toczące się po jego zewnętrznej stronie.

Silnik - typ/cylindryt.benz. V8
Pojemność3993 cm3
Moc maks.560/5700-6600 KM/obr./min
Moment700/1750-5500 Nm/obr./min
Poj. bagażnika565/1680 l
Masa własna/ładowność1950/630
Rozstaw osi2915 mm
Wymiary (dł./szer./wys.)4979/1936/1461 mm
Przysp. 0-100 km/h*3,9 s
Prędkość maks.*250/280/305 km/h
Śr. spalanie*9,8 l/100 km
Cena508 500 zł

* Dane fabryczne

WIECEJ NA TEMAT JAZD TESTOWYCH AUDI RS6 AVANT SZUKAJCIE W NAJBLIŻSZYCH NUMERACH “AUTO ŚWIAT”

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków