Audi udowadnia, że posiadanie kombi nie oznacza rezygnacji ze sportowych doznań. Wystarczy tylko mieć w portfelu pół miliona złotych by kupić rasowe kombi z 560-konnym silnikiem, które rozpędza się do „setki” w niespełna 4 s. Ale czy takim samochodem da się jeździć na codzień lub pojechać z rodziną na wakacje?
Audi RS6 Avant - batmobil dla rodziny?
Czarny matowy lakier, ktorym pokryto aluminiowe nadwozie, potężne 20-calowe koła aluminiowe, aż 19-calowe tarcze hamulcowe z wielkim zaciskami oraz liczne spojlery sugerują, że Audi RS6 Avant zbudowano raczej do jazdy na torze albo jako samochód Batmana niż do wożenia dzieci do szkoły. Ale rasowy wygląd auta w przypadku RS6 Avant nie przeszkodził stworzyć praktycznego kombi z walorami przydatnymi na codzień i w czasie wolnym. W obydwu rzędach siedzeń jest wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosych pasażerów. Także nie będzie problemu ze zmieszczeniem ich bagaży czy wakacyjnego ekwipunku, bo pod tylną klapą mamy do dyspozycji aż 565-litrowy kufer z wieloma praktycznymi rozwiązaniami.
Wśród nich znajdziemy: siatkę po prawej stronie; gniazdo zasilające po lewej stronie; 4 uchwyty do mocowania bagażu w podłodze w układzie szyn regulowane indywidualnie; siatkę do mocowania w uchwytach w podłodze w celu zabezpieczenia drobnych przedmiotów; haczyki po prawej i lewej stronie do mocowania siatek; matę w bagażniku oraz listwę ochronną krawędzi bagażnika w optyce aluminium.
Audi RS6 Avant - dwa oblicza sportowego kombi
Co z tego, że się zmieścimy skoro twarde zawieszenie sportowego auta wytrzęsie pasażerów na trasie. Owszem może tak być w RS6 Avancie, ale nie musi. Auto wyposażono w adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, sterowane elektronicznie, które automatycznie (w trybie auto) reguluje prześwit i charakterystykę tlumienia amortyzatorów w zależności od stylu jazdy kierowcy. Za pośrednictwem pokrętła w kabinie możemy wybrać także inne programy jazdy: comfort, dynamic, individual.
Ponieważ układ Audi drive select oprócz regulacji zawieszenia ingeruje także w działanie skrzyni biegów i układu kierowniczego w zależności od potrzeb możemy niemal o 180 stopni zmieniać chrakterystykę auta od ekstremalnie sportowej po bardzo komfortową.
OBEJRZYJ FILM Z MINISZKOŁY DRIFTU Z JAKUBEM PRZYGOŃSKIM | VIDEO
Jazda po mieście w trybie Comfort, gdzie często mamy do czynienia ze „spiącymi policjantami”, torami tramwajowymi czy tarką przed światłami nie będzie męcząca, ale też nie tak wygodna jak zwykłym A6 Avant. Nie jest to możliwe choćby z powodu seryjnych, 20-calowych opon, które nie będą w stanie zamortyzować nierówności tak dobrze jak w przypadku kół 16- czy 17-calowych.
Audi RS6 Avant - tor to jego naturalne środowisko
Gdy już odwieziemy dzieci do szkoły lub w weekend do Babci, to jedynym słusznym kierunkiem w jaki należy się udać tym autem będzie tor. Najlepiej przed wjechaniem na niego mieć pełny zbiornik bo zużycie paliwa w Audi RS6 Avant, które na codzień wynosi ok. 15-16 l/100 km szybko wzrasta do wartości powyżej 20 l/100 km. Drugą czynność jaką należy wykonać to przestawić pokrętło systemu Audi drive select w tryb Dynamic (zawieszenie się utwardzi i obniży, skrzynia automatycznie przestawi się w tryb Sportowy, a układ kierowniczy będzie działał bardziej bezpośrednio). Dopiero teraz można rozpocząć zabawę na torze.
Dwie turbosprężarki wytwarzające ciśnienie 1,2 bara oraz osiem cylindrów ustawionych widlaście biorą się do roboty z taką siłą, że dopóki nie spróbujesz nie jesteś sobie w stanie tego wyobrazić. Sformułowania: wciska w fotel, łeb urywa, itp. nie oddadzą w pełni tego co się dzieje z kierowcą, który na starcie wciśnie pedał w podłogę. Audi RS6 Avant wyposażone w napęd quattro bez zbędnego poślizgu kół wystrzeli do przodu by po niespełna 4 sekundach osiągnąć 100 km/h. Na krętych zakrętach toru docenimy działanie sportowego mechanizmu różnicowego, który aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami osi tylnej. Podczas skręcania czy przyspieszania w zakręcie, kieruje siłę napędową na koło toczące się po jego zewnętrznej stronie.
Silnik - typ/cylindry | t.benz. V8 |
Pojemność | 3993 cm3 |
Moc maks. | 560/5700-6600 KM/obr./min |
Moment | 700/1750-5500 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 565/1680 l |
Masa własna/ładowność | 1950/630 |
Rozstaw osi | 2915 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4979/1936/1461 mm |
Przysp. 0-100 km/h* | 3,9 s |
Prędkość maks.* | 250/280/305 km/h |
Śr. spalanie* | 9,8 l/100 km |
Cena | 508 500 zł |
* Dane fabryczne
WIECEJ NA TEMAT JAZD TESTOWYCH AUDI RS6 AVANT SZUKAJCIE W NAJBLIŻSZYCH NUMERACH “AUTO ŚWIAT”
Galeria zdjęć
Dużo miejsca na nogi i nad głową. Podróżowanie całkiem wygodne, ale tylko w trybie Comfort układu audi drive select
Audi udowadnia, że sportowy nie oznacza rezygnacji z praktyczności. Standardowo bagażnik mieści 565 l, a po złożeniu foteli – 1680 l. Kufer ma: gniazdo 12V zasilające po lewej stronie;, 4 uchwyty do mocowania bagażu w podłodze w układzie szyn regulowane indywidualnie, siatkę do mocowania w uchwytach w podłodze w celu zabezpieczenia drobnych przedmiotów oraz haczyki
Czterolitrowy „benzyniak” bi-turbo dysponuje mocą 560 KM. Audi RS6 Avant przyspiesza do „setki” w 3,9 s i rozpędza się maksymalnie do 250 km/h (na życzenie 305 km/h)
W tym wnętrzu natychmiast wyczuwa się sportowego ducha. Nam jednak nie do końca przypadła do gustu spłaszczona u dołu kierownica. Seryjna, 4-strefowa klimatyzacja automatyczna
Superszybkie auto testował dla nas kierowca wyścigowy Orlen Teamu Jakub Przygoński: „To supercar, którym można szybko pojechać na narty”
Reflektory tylne wykonano w technice LED. Relingi dachowe w kolorze matowego aluminium oraz spojler dachowy RS w kolorze nadwozia to elementy seryjne. Lakier specjalny Audi exclusive kosztuje 15 380 zł
Audi drive select to regulacja charakterystyki układu kierowniczego, skrzyni biegów, adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego RS. Do wyboru są tryby: comfort, auto, dynamic, individual.
Sportowe fotele z logo RS doskonale trzymają ciała podróżnych podczas szybkiej jazdy na zakrętach
W RS-ie standardowo montowane są 19-calowe tarcze hamulcowe. Testowy egzemplarz wyposażono w wysoce skuteczne ceramiczne hamulce, które kosztują bagatela 46 tys. zł
Dzięki zintegrowanej kamerze na podczerwień, informacja o pieszym na drodze zarejestrowana przez kamerę pokazywana jest na wyświetlaczu komputera pokładowego, w zależności od stopnia niebezpieczeństwa w kolorze żółtym lub czerwonym. Dodatkowo występuje sygnalizacja dźwiękowa