Salony opuszcza zaledwie jedna trzecia tego, co zmienia właściciela w komisach czy za pośrednictwem ogłoszeń. Rocznie rejestruje się w Polsce około 1,2 mln aut, z czego nowych tylko około 400 tysięcy. Trudno się temu dziwić, gdyż sytuacja materialna większości rodzin pozwala na zakup samochodu za kilka czy kilkanaście lat.

Największym wzięciem cieszą się auta używane w cenie 15-30 tys. złotych. Znikają jak świeże bułeczki, często z dużym przebiegiem lub przekręconym licznikiem, poważnymi wypadkami w historii i źle naprawione. Jest to z reguły klasa kompaktów lub średnia, dobrze wyposażona, z silnikami o pojemności przynajmniej 1.5 litra, a najlepiej 2 litrów.

Jeśli dziś w salonach auta podobnej klasy są oferowane z silnikiem 1.0 czy niewiele większym, o mocy 120 czy 140 KM, trudno przekonać do ich zakupu tego, kto jest zagorzałym zwolennikiem starych jednostek wolnossących. A jest ich naprawdę wielu i nawet gdyby mieli wystarczająco pieniędzy na takie nowe auto, to i tak będą szukali, jak twierdzą, czegoś porządnego, a nie z motorem od kosiarki.

Coraz częściej jednak skłaniamy się do odwiedzania salonów z nowymi autami, niekoniecznie z gotówką. Mamy do wyboru różne formy wejścia w ich użytkowanie na kilka lat, np. leasing czy wynajem już za niecałe 1000 złotych miesięcznie.

W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” 34/2018 polecamy m.in.

- Nowości Mercedesa – Dwanaście modeli do 2020 roku

- Skoda Fabia – Pierwsza jazda autem po face liftingu

- Poradnik kupującego: finansowanie nowego samochodu. Jak najkorzystniej kupić lub wyleasingować auto na przykładzie 9 modeli różnych klas

- Kia Ceed kontra Honda Civic, Opel Astra, Renault Megane i VW Golf – Porównanie kompaktów z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi

- Volvo V60 – Nowe kombi klasy średniej premium z dieslem

- Nissan Qashqai – Popularny crossover z napędem na przednią oś

- Porsche 718 boxster GTS – Roadster z 365-konnym bokserem B4 turbo

- Zmiany dla kierowców – Przepisy, opłaty, przeglądy

- Instrukcja obsługi auta w smartfonie

- Stuki w zawieszeniu – Przyczyny usterek i koszty napraw

- Z drugiej ręki: BMW serii 3 E90 (2005-13)

- Nissan Juke (od 2010 r.) – Czy warto kupić oryginalnego crossovera?

- Fascynacje: McLaren Senna – Wrażenia z jazd na torze brytyjskim supersportowcem

- Z archiwum „Auto Świata”

{ "publicationId": { "ocdn": "7f39641ad8fcdf352ea23bc6cd802433", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "uuid": "53a77296-cd4d-5ffd-949b-e8cc866eb794", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OTU7MDA_/7f39641ad8fcdf352ea23bc6cd802433.jpeg", "creators": [ { "uuid": "f2b554be-a88f-4e81-b391-76590c55020e", "idref": "f2b554be-a88f-4e81-b391-76590c55020e", "name": "auto świat" } ], "available": { "start": "2018-10-23 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "auto świat / Auto Świat" }, "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" } ], "size": { "bytes": 4054588, "height": 6733, "width": 5079 }, "asyncAdSlot": null }  Foto: auto świat / Auto Świat

Polecamy „Poradnik kupującego” i życzymy milej lektury.