Salony opuszcza zaledwie jedna trzecia tego, co zmienia właściciela w komisach czy za pośrednictwem ogłoszeń. Rocznie rejestruje się w Polsce około 1,2 mln aut, z czego nowych tylko około 400 tysięcy. Trudno się temu dziwić, gdyż sytuacja materialna większości rodzin pozwala na zakup samochodu za kilka czy kilkanaście lat.
Największym wzięciem cieszą się auta używane w cenie 15-30 tys. złotych. Znikają jak świeże bułeczki, często z dużym przebiegiem lub przekręconym licznikiem, poważnymi wypadkami w historii i źle naprawione. Jest to z reguły klasa kompaktów lub średnia, dobrze wyposażona, z silnikami o pojemności przynajmniej 1.5 litra, a najlepiej 2 litrów.
Jeśli dziś w salonach auta podobnej klasy są oferowane z silnikiem 1.0 czy niewiele większym, o mocy 120 czy 140 KM, trudno przekonać do ich zakupu tego, kto jest zagorzałym zwolennikiem starych jednostek wolnossących. A jest ich naprawdę wielu i nawet gdyby mieli wystarczająco pieniędzy na takie nowe auto, to i tak będą szukali, jak twierdzą, czegoś porządnego, a nie z motorem od kosiarki.
Coraz częściej jednak skłaniamy się do odwiedzania salonów z nowymi autami, niekoniecznie z gotówką. Mamy do wyboru różne formy wejścia w ich użytkowanie na kilka lat, np. leasing czy wynajem już za niecałe 1000 złotych miesięcznie.
W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” 34/2018 polecamy m.in.
- Nowości Mercedesa – Dwanaście modeli do 2020 roku
- Skoda Fabia – Pierwsza jazda autem po face liftingu
- Poradnik kupującego: finansowanie nowego samochodu. Jak najkorzystniej kupić lub wyleasingować auto na przykładzie 9 modeli różnych klas
- Kia Ceed kontra Honda Civic, Opel Astra, Renault Megane i VW Golf – Porównanie kompaktów z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi
- Volvo V60 – Nowe kombi klasy średniej premium z dieslem
- Nissan Qashqai – Popularny crossover z napędem na przednią oś
- Porsche 718 boxster GTS – Roadster z 365-konnym bokserem B4 turbo
- Zmiany dla kierowców – Przepisy, opłaty, przeglądy
- Instrukcja obsługi auta w smartfonie
- Stuki w zawieszeniu – Przyczyny usterek i koszty napraw
- Z drugiej ręki: BMW serii 3 E90 (2005-13)
- Nissan Juke (od 2010 r.) – Czy warto kupić oryginalnego crossovera?
- Fascynacje: McLaren Senna – Wrażenia z jazd na torze brytyjskim supersportowcem
- Z archiwum „Auto Świata”
Polecamy „Poradnik kupującego” i życzymy milej lektury.