Podczas Shanghai Auto Show, BMW prezentuje swoje samochody z najwyższej półki. Jednym z nich jest długo wyczekiwane BMW M4 CS, które po zakończeniu produkcji wersji GTS będzie dzierżyć tytuł najmocniejszego M4 w rodzinie. Choć produkcja będzie limitowana i ma się zakończyć w połowie przyszłego roku, to bawarski producent nie planuje montowania pamiątkowych plakietek z numerem seryjnym, co z pewnością zasmuci koneserów niemieckiej marki. Jednak to nie fakt ograniczonej produkcji jest tutaj najistotniejszy, tylko możliwości „M czwórki”.
BMW M4 CS - prawdziwy potwór na kołach
W pierwszej kolejności w BMW M4 modyfikacjom poddano silnik. Standardową jednostkę 3.0 Twin-Turbo podkręcono do 454 KM i 600 Nm. Niby to tylko 23 KM i 50 Nm więcej, ale nadwozie zostało odchudzone o 32 kg. Dach, spoiler, dyfuzor i splitter, wykonano z połączenia lekkiego, sztucznego tworzywa z włóknem węglowym, nawet w boczkach drzwi nie ma uchwytu do zamykania tylko pasek. Efekty pracy inżynierów z pewnością zrekompensują brak plakietki.
Większa moc silnika przenoszona na koła przez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, połączona z lżejszym nadwoziem pozwala na rozpędzenie auta do „setki” w 3,9 s, czyli o 0,3 s szybciej niż BMW M4 Competition Package, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na 280 km/h. Na papierze wygląda obiecująco, a jak w rzeczywistości? Według BMW, przejechanie północnej pętli toru Nurburgring trwało 7 minut i 38 sekund czyli ok. 10 s wolniej niż GTS, jednak to taki sam czas jak Porsche 911 Carrera S (991) w związku z czym śmiało możemy powiedzieć, że zadanie zostało zakończone powodzeniem.
BMW M4 CS - zawieszenie na medal
Jednak modyfikacje wymienione powyżej to nie wszystko. Za osiągi nowego BMW M4 odpowiadają również opcjonalne, lakierowane na złoto 6-tłoczkowe zaciski z przodu oraz 4-tłoczkowe z tyłu, ceramiczne tarcze hamulcowe, sztywniejsze sprężyny oraz amortyzatory.
BMW M4 CS - lakierowanie do wyboru
Klienci BMW M4 mogą wybierać pomiędzy dedykowanymi kolorami: metalicznymi Lime Rock Grey, San Marino Blue, Sapphire Black oraz Frozen Dark Blue II i Alpine White. Ostatnim elementem stylistycznym podkreślającym charakter samochodu są felgi, w standardzie 20-calowe z tyłu i 19 calowe z przodu.
BMW M4 CS - cena
W Niemczech cennik BMW M4 CS rozpoczyna się od 116 900 € czyli lekko ponad 40 000 € więcej niż M4 Coupe. W Polsce cena wersji CS nie jest jeszcze znana.