W ciągu dwóch lat udział kolei w lądowym transporcie samochodów produkcji BMW na całym świecie ma wzrosnąć do 70 proc. W 2009 roku wynosił on 47 proc., a w 2013 – ponad 60 proc. Pozostałe 40 proc. przypada oczywiście na ciężarówki, którymi nowe auta przewożone są również do portów i dalej transportowane drogą morską.

BMW zdecydowało się na taki środek transportu nie tylko ze względu na ochronę środowiska. Przewożone koleją samochody znajdują się w zamkniętych wagonach, więc na czas podróży nie trzeba ich konserwować, a gdy dotrą do celumyć – to oznacza dalsze korzyści dla środowiska naturalnego (nie zużywa się wody) i oszczędność pieniędzy.

Pociągi DB Schenker Rail, używane przez BMW na trasach z Ratyzbony i Landeshut do Frankfurt nad Menem zasilane są nawet prądem pochodzącym ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu rocznie nie trafia do atmosfery ponad 2 tys ton CO2.