Dostępnych będzie aż 14 różnych silników, by nabywcy mogli wybrać pomiędzy większą oszczędnością, a lepszymi osiągami.

Dieslowska jednostka 1.5 dCi oferować będzie paletę mocy - 85, 90, 105 lub 110 KM, produkując przy tym średnio poniżej 130 gramów CO2 na kilometr. Zużycie paliwa ma wynieść średnio od 4,4 do 4,8 l/100 km, dając zasięg 1200 km na jednym baku. Dwie najsłabsze wersje współpracować będą z 5-stopniową skrzynią manualną, podczas gdy mocniejsze dostaną skrzynię o 6 przełożeniach. Skrzynia dwusprzęgłowa będzie początkowo niedostępna, a od 2010 roku będą ją mogli wybrać chętni na wersję 110-konną.

Kolejny motor to diesel 1.9 dCi z turbosprężarką o nowoczesnej konstrukcji, dostępny w wariantach o mocy 130, 150 i 160 KM i momencie obrotowym, odpowiednio, 300, 360 i 380 Nm.

Dla tych, którzy wolą silniki benzynowe, Renault proponuje sześć opcji, włączając w to 1,4-litrowy motor TCe o mocy 130 KM, 1,6-litrowy 16-zaworowy w wariantach 100- i 110-konnym, także w wydaniu przystosowanym do bioetanolu E85 oraz bardzo interesujące 2-litrowe turbo TCe ze zmiennymi fazami rozrządu, które generuje 180 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego.

Z zewnątrz samochód otrzymał ciekawą stylizację, szczególnie jeśli spojrzeć na niego od boku. Linia dachu lekko opada ku tyłowi, dając kierowcy więcej przestrzeni nad głową. Drzwi i klapa bagażnika zapewniają bezproblemowy dostęp do wnętrza samochodu.

Nowe kombi jest znacząco dłuższe i nieco szersze od pozostałych modeli z rodziny Megane, dając sporo miejsca na nogi i łokcie podróżujących. Przestrzeń bagażowa pomieści 524 litry, natomiast po złożeniu tylnych oparć ilość miejsca rośnie do 1 595 litrów.

Producent zamierza uruchomić montaż wersji kombi w hiszpańskiej fabryce w Palencii, gdzie już z taśm zjeżdżają modele hatchback i coupe. Megane kombi do sprzedaży trafi pod koniec lipca i oferować ma bogatą listę wyposażenia standardowego i proponowanych dodatków.

Salony samochodów Renault