Logo

Carlos Ghosn chciał zlikwidować markę Infiniti

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Na likwidację marki Infiniti nie zgodził się wiceprezydent Nissana Andy Palmer, który od swojego szefa otrzymał wolna rękę do podjęcia ostatecznej decyzji.

- Nie potrzebujemy Infiniti, nie potrzebujemy takiej marki. Jeżeli chcesz, możesz ją natychmiast zlikwidować – te słowa wypowiedział Carlos Ghosn, szef alians Renault-Nissan. Jednak Andy Palmer z takim rozwiązaniem zupełnie się nie zgadzał, widząc dalszy rozwój marki.

Podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit zaprezentowano nowy sedan Infiniti Q50, a wkrótce zobaczymy jego kolejne warianty. Jednocześnie marka Infiniti wywalczyła sobie w koncernie większą niezależność.

Szansę na sukces ma zagwarantować także Johan de Nysschen, były szef Audi w USA, który ma na swoim koncie 50 proc. wzrost sprzedaży samochodów marki Audi w USA. Nowy szef już pracuje nad przysżłością Infiniti. Jednym z efektów jego pracy jest sojusz z Mercedesem oraz prace nad nową gamą modeli, których zwiastunem jest Infiniti Q50, a także crossover JX. Do Hongkongu przeniesiona została także główna siedziba Infiniti.

Te wszystkie zabiegi mają na celu podniesienie prestiżu marki oraz zwiększenie globalnej sprzedaży z 200 tys. do 500 tys. egz. rocznie.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu