Chiński producent stworzył nową markę Exeed oraz zaprezentował nowy model TX, który będzie pierwszym oferowanym w Europie.
„W ciągu kilku lat zamierzamy rozpocząć sprzedaż rodziny pojazdów na rynkach europejskich, w wielu segmentach, z zasilaniem pochodzącym z elektrycznych układów napędowych” powiedział podczas premiery prezes Chery, dr, Anning Chen.
Dodaje również, że „wszystkie pojazdy marki Chery, które mają być sprzedawane w Europie, będą wyposażone w najnowocześniejsze technologie, elastyczne i przestronne wnętrza oraz zapewnią kompleksową personalizację co jest zgodne z naszymi wysokimi standardami jakości i wsparcia przed i po sprzedażowego.”
Mocne słowa, ciekawe czym chcą zrewolucjonizować europejski rynek pełen wszystkiego?
Exeed TX opiera się na zupełnie nowej platformie, opracowanej specjalnie dla nowej linii modelowej z przeznaczeniem do obsługi zelektryfikowanych układów napędowych. Producent posiada technologię hybrydową, hybrydową typu plug-in oraz napędu elektrycznego. W inaugurującym europejską sprzedaż TX zastosowany jest układ napędowy typu plug-in z silnikiem spalinowym o pojemności 1,5 l. i elektrycznym o mocy 114 KM. Exeed TX PHEV będzie wyposażony w napęd na wszystkie koła i siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.
Do tej pory parametry wydają się wyglądać znajomo jednak Chery twierdzi, że przyspieszenie TX-a od 0 do 100 km/h wynosi 6 s., a wskazówka prędkościomierza osiąga pułap 200 km/h. Ponadto bez wsparcia silnika spalinowego będzie można pokonać dystans 70 km z prędkością nie przekraczającą 120 km/h. Szybkie ładowanie akumulatorów zajmie nam 30 min i pozwoli napełnić je energią w 80% natomiast pełny cykl ładowania z domowego gniazdka 220 V, zajmie około 4 godzin.
Brzmi całkiem rozsądnie, a najlepsze jest to, że oni nie żartują. Aby przekonać rynek o swoich poważnych zamiarach, Chery współpracuje z najlepszymi dostawcami i uruchomiono „brutalnie rygorystyczny program rozwoju międzynarodowego”. Układ napędowy na 4 koła został zaprojektowany wspólnie przez firmę Dana i Borg Warner, a dostawcą skrzyń biegów jest Getrag. Za to systemy multimedialne z 10-calowym ekranem infotainment oraz 7-calowym wyświetlaczem zegarów są produktem firmy Bosh.
„Europa jest jednym z najbardziej dojrzałych rynków motoryzacyjnych na świecie i jest domem najbardziej wymagających klientów” podsumował Ray Briezinski, wiceprezes ds. rozwoju produktów Chery.
I jak myślicie, czy produkt Chery plus bojowe nastawienie wróżą sukces na „ciasnym”, europejskim rynku? Zapraszamy do komentowania.
Galeria zdjęć
Chiński producent stworzył nową markę Exeed oraz zaprezentował nowy model TX, który będzie pierwszym oferowanym w Europie.
„W ciągu kilku lat zamierzamy rozpocząć sprzedaż rodziny pojazdów na rynkach europejskich, w wielu segmentach, z zasilaniem pochodzącym z elektrycznych układów napędowych” powiedział podczas premiery prezes Chery, dr, Anning Chen.
Dodaje również, że „wszystkie pojazdy marki Chery, które mają być sprzedawane w Europie, będą wyposażone w najnowocześniejsze technologie, elastyczne i przestronne wnętrza oraz zapewnią kompleksową personalizację co jest zgodne z naszymi wysokimi standardami jakości i wsparcia przed i po sprzedażowego.”
Mocne słowa, ciekawe czym chcą zrewolucjonizować europejski rynek pełen wszystkiego?
Exeed TX opiera się na zupełnie nowej platformie, opracowanej specjalnie dla nowej linii modelowej z przeznaczeniem do obsługi zelektryfikowanych układów napędowych. Producent posiada technologię hybrydową, hybrydową typu plug-in oraz napędu elektrycznego. W inaugurującym europejską sprzedaż TX zastosowany jest układ napędowy typu plug-in z silnikiem spalinowym o pojemności 1,5 l. i elektrycznym o mocy 114 KM. Exeed TX PHEV będzie wyposażony w napęd na wszystkie koła i siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.
Do tej pory parametry wydają się wyglądać znajomo jednak Chery twierdzi, że przyspieszenie TX-a od 0 do 100 km/h wynosi 6 s., a wskazówka prędkościomierza osiąga pułap 200 km/h. Ponadto bez wsparcia silnika spalinowego będzie można pokonać dystans 70 km z prędkością nie przekraczającą 120 km/h. Szybkie ładowanie akumulatorów zajmie nam 30 min i pozwoli napełnić je energią w 80% natomiast pełny cykl ładowania z domowego gniazdka 220 V, zajmie około 4 godzin.
Brzmi całkiem rozsądnie, a najlepsze jest to, że oni nie żartują. Aby przekonać rynek o swoich poważnych zamiarach, Chery współpracuje z najlepszymi dostawcami i uruchomiono „brutalnie rygorystyczny program rozwoju międzynarodowego”. Układ napędowy na 4 koła został zaprojektowany wspólnie przez firmę Dana i Borg Warner, a dostawcą skrzyń biegów jest Getrag. Za to systemy multimedialne z 10-calowym ekranem infotainment oraz 7-calowym wyświetlaczem zegarów są produktem firmy Bosh.