Firmie Continental udało się uzyskać optymalną charakterystykę opon HSL1, zapewniającą płynność jazdy. Ponadto geometria rowków, opracowana specjalnie dla HSL1, decyduje o wyraźnie obniżonym szumie toczenia, a co za tym idzie - niskim poziomie hałasu. Dzięki kombinacji unikalnej rzeźby bieżnika i specjalnej mieszanki gumowej, Continental uzyskał optymalną sterowność i skuteczność hamowania przez wysoki poziom trakcji.

Komfort jazdy nie jest jednak jedynym czynnikiem, który ulega poprawie dzięki HSL1. Rozwiązanie Continental podwyższające komfort pozwala równocześnie zredukować koszty bieżące floty autokarów. Na przykład dzięki maksymalnie szerokiej powierzchni styku i obwodowym żebrom uzyskano równomierne ścieranie, a zatem większą żywotność opony.

Obniżone zużycie paliwa uzyskano dzięki rowkom barku bieżnika i specjalnie dobranej mieszance gumowej. Niską temperaturę pracy opony, decydującą o niskim zużyciu paliwa, uzyskano stosując dwuskładnikową mieszankę bieżnika, co zmniejsza jego temperaturę. Inną zaletą z finansowego punktu widzenia jest możliwość sprzedaży wysokiej jakości karkasów używanych opon Continental.

Alternatywną oponą Continental, oferowaną dla floty obejmującej autokary do jazdy po mieście i na trasach dalekobieżnych, jest HSR1. Opona kół osi kierowanej, która w przypadku autokarów może też służyć jako opona uniwersalna, jest od lat stosowana z pomyślnym skutkiem w wielu flotach. Jazda w ruchu miejskim stwarza szczególnie trudne warunki, wynikające z konieczności częstego zatrzymywania pojazdu, częstych zmian kierunku jazdy i bardzo zróżnicowanej jakości nawierzchni. Właśnie takie warunki wymagają opon szczególnie dobrze wyważonych. Kluczowe słowa, jakimi Continental definiuje oponę HSR1, to: bezpieczeństwo, płynna jazda i nowoczesność.

Specjalny, elastyczny materiał bieżnika i innowacyjna trakcja zapewniają maksymalną przyczepność na mokrej nawierzchni przy minimalnym ścieraniu. Wyrafinowany wzór lamelek i brzegów bieżnika pozwolił uzyskać optymalną sterowność pojazdu i skuteczność hamowania. HSR1 charakteryzuje się również bardzo niskim poziomem hałasu i poprawia komfort pasażerów, nawet w zmiennych warunkach jazdy. Specjalny bieżnik sprawia, że HSR1 jest jedną z najcichszych opon w swojej klasie.

Równomierne ścieranie, ważne dla żywotności opony, i związaną z tym efektywność uzyskano dzięki poprawie rozkładu ciśnienia w obszarze styku z nawierzchnią. Dlatego HSR1 ma większą trwałość eksploatacyjną, co pozwala obniżyć koszty działalności.Wysoka charakterystyka we wszystkich obszarach i dbałość o komfort pasażera sprawiają, że HSL1 i HSR1 to atrakcyjne propozycje na sezon wymiany opon 2008.