Wielki. Silny. Szybki. Nawet po 45 latach od premiery Oldsmobile Toronado z przednim napędem robi niezwykłe wrażenie swoim wyglądem i niezwykłymi rozwiązaniami technicznymi.
W latach 60. Volkswagen produkował wyłącznie proste samochody z umieszczonymi z tyłu silnikami chłodzonymi powietrzem. Auta Porsche jednoznacznie kojarzyły się ze sportowymi sukcesami. VW - Porsche 914 stał się kompromisem pomiędzy rozsądkiem z Wolfsburga i emocjami z Zuffenhausen.
Dodge Monaco rocznik 1974 bez wątpienia jest najsłynniejszym radiowozem na świecie. Samochód zdobył światową sławę, dzięki roli w filmie "Blues Brothers".
Pół wieku temu AWZ P 70 był powszechnymi widokiem na polskich drogach. Dziś profesjonalnie odbudowany pojazd z drewna, stali i tworzywa jest kolekcjonerskim rarytasem nawet w Niemczech. Ten dwusuwy oldtimer rodem z Zwickau należy do pojazdów wyjątkowo trudnych do odbudowy.
Wśród licznych francuskich marek samochodowych obecnych w Polsce na początku lat 20. Renault cieszyło się ogromną estymą producenta słynnych "Taxi de la Marne".
Osa była pierwszym i jedynym polskim skuterem, który wszedł do seryjnej produkcji. Dla tysięcy młodych ludzi była ucieleśnieniem marzeń o własnych dwóch kółkach. Osiągała także sukcesy w sporcie.
W latach 70. była podstawowym motocyklem Milicji Obywatelskiej. Dziś, zarówno w Niemczech jak i w Polsce, jest poszukiwanym klasykiem i wzbudza duże zainteresowanie nie tylko wśród fanów motocykli z byłej NRD. MZ ES 250 Trophy.
To odcinek autostrady A9, po której można legalnie jechać 200, a nawet 300 km/h. Dużo, jednak przed II wojną światową przymierzano się do jazdy po nim w tempie przekraczającym… 700 km/h! Dzisiaj mało to o tym pamięta.
Samochód FSO Warszawa M20, którym w latach 1958-1977 r. jeździł kardynał Karol Wojtyła, jest znów wystawiony na sprzedaż. Właściciel chce, by nowym nabywcą był kolekcjoner z Polski.
Renault powstało we Francji 1898 roku. Zaledwie osiem lat później utworzone zostało pierwsze oficjalne przedstawicielstwo firmy w Polsce, które mieściło się wówczas na parterze budynku, w którym działalność prowadził zakład budowy powozów konnych.
Między 1990 a 2009 rokiem w Portugalii zbudowano 2600 km autostrad. Dla Lizbony dobra infrastruktura była celem samym w sobie: znakiem, że kraj dobrze się rozwija i goni Unię. Sami Portugalczycy patrzyli na nowoczesną sieć dróg z nieufnością. Teraz okazuje się, że mieli rację.
Niezawodność nie była jej wiodącą cechą. Już w chwili rozpoczęcia produkcji był pojazdem przestarzałym. Traktowano ją jak zło konieczne, lecz dla wielu Polaków była jedynym dostępnym samochodem. Dziś coraz częściej Syrena 105 staje się pojazdem nostalgicznym.
Powstał szybko, wraz z gomułkowską odwilżą 1956 roku. Był pierwszą próbą zbudowania popularnego samochodu dla przeciętnego Polaka. Produkcja 1728 egzemplarzy trwała krótko, jednak warto pamiętać o najmniejszym polskim samochodzie o nazwie Mikrus.
Piękny, słoneczny dzień na pustej i prostej drodze - są to komfortowe warunki, w których wielu kierowców decyduje się na szybszą jazdę samochodem. Tymczasem nadmierna prędkość rozwijana w dobrych warunkach atmosferycznych wciąż pozostaje najczęstszą przyczyną wypadków drogowych.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji opublikowało projekt zmian w systemie rejestracji pojazdów samochodowych. To krok w dobrą stronę, tylko dlaczego nie do końca?
Właśnie mija 20. lat od jednej z najgłośniejszych fuzji w najnowszej historii motoryzacyjnego świata. To dostatecznie dużo czasu, by uznać sukces tej idei.
Mieszkasz w dużym mieście? Irytują Cię wysokie ceny paliw oraz godziny spędzone w korkach, ale mimo wszystko nie chcesz rezygnować z własnego pojazdu? Powinieneś rozejrzeć się za skuterem, który pozwala na pokonanie 100 kilometrów za 10 złotych.
Nie każdy ma w swoim życiu szansę na stworzenie auta dla władcy piekła, zmotoryzowanie najbardziej przerażającej rodziny na świecie oraz uzbrojenie rycerza Gotham w jego najważniejszy atrybut.
Jest szybki jak błyskawica, wchodzi w zakręty zwinnie jak kot, a co najważniejsze, jest w stu procentach polski, bo stworzony przez studentów Wydziału SIMR Politechniki Warszawskiej.
W niemal każdej ulotce reklamującej samochód znajdziemy informację prędkości maksymalnej. Cóż z tego, skoro w większości krajów przepisy nie pozwalają na jej rozwinięcie. Warto wiedzieć, że przed laty rzadkością były... ograniczenia prędkości.