Warszawa M20 o numerze rejestracyjnym KR-96-13 została zakupiona 28 października 1958 roku przez Karola Wojtyłę, który był wówczas biskupem pomocniczym w Archidiecezji Krakowskiej.

Samochód był zarejestrowany na biskupa Wojtyłę, choć ten nigdy nie wyrobił prawa jazdy. Przez cały czas używał Warszawy M20 jako pasażer. Nawet kiedy na Franciszkańskiej 3 pojawiały się kolejne pojazdy do przewozu duchownych, poczciwa Warszawa nadal parkowała na terenie Kurii, a Karol Wojtyła regularnie opłacał za nią składki ubezpieczenia i odprowadzał podatek.

Samochód został w końcu sprzedany. Umowa została podpisana już przez kardynała Karola Wojtyłę, który transakcji dokonał za pośrednictwem notariusza Kurii. 17 marca 1977 roku seledynowa Warszawa M20 trafiła w ręce prywatnego właściciela.

Papieski samochód pojawił się niespodziewanie na aukcji w Domu Aukcyjnym Christie's w Paryżu w lutym 2006 roku. Na licytację wystawił go właściciel, mieszkający w Niemczech Alexander Gawron. Pomimo otrzymania łącznie niemal 100 ofert kupna i osiągnięcia ceny prawie 100 tys. dolarów, sprzedający wycofał się z aukcji. Jak uzasadnił, chciał by auto trafiło w ręce polskiego kolekcjonera, a taki nie złożył wówczas oferty.

Oprócz oryginalnego samochodu właściciel oferował także komplet dokumentów, jak np. książkę gwarancyjną FSO M20 Warszawa z dnia 28.10.1958 r., czy odcinki wpłat składek ubezpieczenia i dowody opłat rejestracyjnych. Wszystko to na nazwisko Karola Wojtyły.

53-letnia Warszawa M20 jest zachowana w oryginalnym stanie, z fabrycznym seledynowym lakierem, nadgryzionym nieco przez ząb czasu. Jak podają zapisy w dokumentach, auto miało wymienianą skrzynię biegów i głowicę silnika - to jeszcze za czasów użytkowania w Krakowie.

Teraz, przy okazji beatyfikacji Jana Pawła II, Alexander Gawron znów wystawia pamiątkową Warszawę M20 na sprzedaż. Ma nadzieję, że tym razem pojawi się oferta z Polski i samochód będzie wystawiony w ojczystym kraju polskiego papieża.