Na światowym rynku stale wzrasta popyt na SUV-y, więc każdy z koncernów motoryzacyjnych chce mieć auto tego segmentu w swojej ofercie. Produkcji modnych wśród klientów pojazdów podejmują się takie firmy, jak Mazda, Nissan, BMW czy nawet Maserati i Bentley, a także Dacia.

Rumuński SUV został autem roku 2011 w Argentynie w kategorii "Samochód użytkowy", a także uzyskał tytuł "Autobest 2011" w plebiscycie motoryzacyjnym Europy Centralnej i Wschodniej. Był również nominowany do nagrody "Car of the Year 2011". Na czym polega fenomen Dacii Duster? Atrakcyjna jest przede wszystkim cena - oferta auta charakteryzuje się najlepszym stosunkiem ceny do jakości w tym segmencie. Pojazd jest dostępny od 39 900 zł w wersji 4x2 i od 49 900 zł w wersji  z napędem 4x4.

Stylistyce auta przydałoby się jednak nieco finezji. W celu ulepszenia nadwozia właściciele Dusterów niejednokrotnie decydują się na tuning tych samochodów i nadają im bardziej luksusowy charakter, sięgając po dedykowane pakiety chromowanych akcesoriów. - Według przedstawicieli firmy Renault, Dacia Duster jest pojazdem, który łączy w sobie funkcjonalność zwykłego auta z możliwościami samochodu terenowego.

Aby wzbogacić wygląd tego SUV-a, warto zastosować m.in. orurowanie przednie i tylne - mówi Andrzej Karpowicz, właściciel sklepu internetowego chromowane.com. - Przygotowaliśmy specjalne pakiety stylistyczne dla zwolenników jazdy off-roadowej - właścicieli Dusterów z napędem 4x4 - oraz pozostałych, preferujących jazdę miejską - dysponujących pojazdami 4x2. W ofercie mamy m.in. nakładki na lusterka  i klamki, listwy przyokienne i progowe oraz ramki kratek nawiewu i orurowania - dodaje Karpowicz.

Na modyfikację Dusterów powinni zdecydować się również posiadacze auta z dodatkowym firmowym pakietem Dacii o nazwie "Look". W jego skład wchodzą m.in. 16-calowe felgi aluminiowe i rellingi dachowe w kolorze matowego chromu w cenie 2450 zł.

Duster jest szóstym modelem z gamy Dacii i jednocześnie pierwszym samochodem terenowym tej marki. Jego produkcję oparto między innymi na płycie podłogowej Logana, silnikach Renault oraz napędzie Nissana (w wersji 4x4). Model koncepcyjny auta został zaprezentowany po raz pierwszy na targach w Genewie w 2009 roku, aby rok później świętować swoją światową premierę.