Taki trend DS zawdzięcza wzrostowi sprzedaży w Chinach (16% światowej sprzedaży), dzięki czemu może oprzeć się niesprzyjającym tendencjom w Europie, gdzie rynek premium maleje. Pierwsza połowa roku podporządkowana była wprowadzaniu nowości. W drugiej połowie roku marka DS nie ma zamiaru zmniejszać tempa. Debiut DS 3 i DS 3 CABRIO z nową identyfikacją świetlną obejmującą trzy moduły LED oraz jeden ksenonowy, nowe serie limitowane, nowe silniki oraz wprowadzenie do sprzedaży pierwszego SUV-a z tej serii w Chinach już we wrześniu 2014 r.

DS – francuska marka samochodów premium

Pierwszego czerwca 2014 roku dotychczasowa linia DS wystartowała w wyścigu o zajęcie pozycji marki – oryginalnej i niezależnej. Należy podkreślić fakt, że DS nie startuje z odległego miejsca, aktualną jej sytuację można raczej porównać do lotnego startu, ponieważ od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku modelu DS 3, zanotowano dotychczas 468 000 zamówień na modele spod znaku DS. Marka DS oferuje na całym świecie 4 modele: DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4 i DS 5. Na rynku chińskim w marcu bieżącego roku oferta została uzupełniona o model DS 5LS. Modele DS wyróżniają się oryginalnym stylem, dopracowanymi detalami, szlachetnymi materiałami wykończeniowymi i zastosowaną technologią. Słowem – iście francuskim luksusem.

DS – strategia zbudowana na wartości

W ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2014 roku sprzedano na świecie 63 800 samochodów marki DS. Różnice dotyczące wielkości sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku zależą od rejonu świata. Pierwsza połowa roku podporządkowana była aktualizacjom produktów.

- Europa (30 krajów): zarejestrowano prawie 50 000 pojazdów, co oznacza spadek o 20% wynikający w szczególności z bardzo wysokiej podstawy porównań. W pierwszym półroczu 2013 roku liczba sprzedanych samochodów DS utrzymywała się na stałym poziomie, podczas gdy rynek europejski odnotował spadek ( -6,7%). Ogólny spadek dynamiki rynku premium na rynkach światowych. Przez pierwszych 5 miesięcy 2014 roku rynek samochodów premium, na którym rozwija się DS, zmniejszył się o 1,7%, podczas gdy rynek samochodów osobowych ogółem wzrósł o 6,6%.

Na pierwszym pod względem wolumenów sprzedaży rynku- Francji- marka DS odnotowała istotny spadek o 15%. W obliczu takiej sytuacji marka DS postanowiła przyjąć strategię zachowania rentowności sprzedaży.

W pierwszym półroczu 2014 r. wprowadzono nowe rozwiązania w samochodach DS: - DS 5 – od kilku tygodni – nowy układ zawieszenia, nowa automatyczna 6-biegowa skrzynia biegów i nowe silniki BlueHDi 180 i 120 spełniające wymogi normy Euro 6. Silniki te łączą moc, oszczędność i są przyjazne środowisku. DS 5 z silnikiem BlueHDi 180 BVA6 ma świetne parametry: wartość maksymalnego momentu obrotowego 400 Nm przy 2000 obr./min, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4,4 l/100 km, a emisja CO2 na poziomie 114 g/km. Takimi wynikami nie może poszczycić się żadna inna marka w tym segmencie.

Serie limitowane, takie jak DS 4 Wifi On Board we Włoszech, DS 3 Dark Rose we Francji i Szwajcarii oraz DS 3 by Benefit w Wielkiej Brytanii.

Ponadto w maju 2014 r. w rankingu satysfakcji posiadaczy pojazdów J.D. Power 2014 model DS 3 otrzymał wynik 79,3% i zajął pierwsze miejsce w kategorii „Best small car in 2014” w Wielkiej Brytanii.

W Chinach, które są największym i nieustannie rozrastającym się rynkiem motoryzacyjnym na świecie, DS obchodzi drugą rocznicę istnienia jako Marka. W pierwszym półroczu 2014 roku na chińskim rynku sprzedano 10 400 egzemplarzy. Rok temu o tej samej porze z salonów wyjechało tylko 1000 samochodów tej marki. Obecnie w Chinach sprzedaje się 16% wszystkich samochodów DS.

Takie tempo wzrostu możliwe jest dzięki: rozwojowi sieci sprzedaży, która składa się obecnie z 60 salonów, lokalnej produkcji dwóch modeli – DS 5 i DS 5LS. W pierwszym półroczu zarejestrowano – zgodnie z wyznaczonymi celami – 4900 nowych egzemplarzy DS 5. Model DS 5LS zapowiada się równie obiecująco: przez trzy miesiące sprzedano 4900 egzemplarzy. Reszta świata: marka DS sprzedaje 3500 pojazdów, jednak sytuacja jest trudna z powodu niekorzystnych kursów wymiany walut i spadków na rynkach. Na przykład w regionie Eurazji (Rosja i Ukraina), rynek spadł o 9,5%, a w Ameryce Łacińskiej – o 9,2% (w tym w Argentynie o ponad 24%).

DS nie przestaje zadziwiać

Drugie półrocze 2014 roku będzie obfitować w nowości, w tym: - DS 3 i DS 3 CABRIO z nową identyfikacją świetlną dostępne już wkrótce w salonach sprzedaży. Te modele wyróżniają się zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi i są wyposażone m.in. w: reflektory, w których zastosowano technologię LED i ksenony oraz nowatorskie kierunkowskazy progresywne, system automatycznego hamowania Active City Brake,nowoczesne jednostki napędowe BlueHDi 120 i BlueHDi 100.

Modele DS 3 i DS 3 CABRIO z nową identyfikacją świetlną mają także możliwości personalizacji np. nowe motywy „Irrésistible Paris” z zabytkami Paryża.

Edycje limitowane, takie jak DS 4 Wifi On Board, która trafi do Francji we wrześniu. W tym samym okresie w Chinach zadebiutuje pierwszy SUV – DS 6 Wild & Refined.

W Chinach sieć dedykowanych DS STORE nie przestaje się rozwijać. Do końca roku powinna składać się z ok. 100 punktów sprzedaży, podczas gdy w Europie ma działać 50 salonów sprzedających włącznie modele marki DS.