Przedział pasażerski i konstrukcja wokół nóg kierowcy pozostały stabilne. Manekiny wykazały, że osoby podróżujące na przednich siedzeniach mają dobrze chronione kolana i kości udowe. Lancia wykazała, że podobne wyniki osiągnięto przy różnych rozmiarach ciała podróżnych, jak i różnych pozycjach siedzących.

Zderzenie boczne

Delta uzyskała maksymalną ilość punktów za zderzenie boczne i za uderzenie w słup. Wspólnie z 14 punktami (maks. 16) za zderzenie czołowe i dwoma punktami za sygnalizację niezapiętych pasów oznacza to w sumie 34 punkty i zysk 5 gwiazdek.

Bezpieczeństwo dzieci

Podczas zderzenia manekin trzyletniego dziecka wystawiony był mocnemu przyśpieszeniu poziomemu, które oznacza ryzyko obrażeń. Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć za pośrednictwem systemu multimedialnego. Informacja o stanie poduszki (włączona/wyłączona) jest jednak zdaniem Euro NCAP niejednoznacznie wyznaczona. Ostrzeżenie przed zamontowaniem na przednim fotelu przeciw kierunkowi jazdy przy załączonej poduszce wyznaczone było w językach wszystkich krajów, w których sprzedawana jest Lancia Delta. Obecność uchwytów ISOFIX na tylnych siedzeniach jest niedostatecznie wyznaczona. Za ochronę dzieci przyznano więc 33 punkty na 49 możliwych, co oznacza 3 gwiazdki.

Bezpieczeństwo pieszych

Euro NCAP w zakresie ochrony pieszych wyróżnił dwa problematyczne obszary - przednia część maski oferuje minimalną ochronę dolnych kończyn pieszych, a górna część maski chroni głowę dorosłego pieszego w przeważającej mierze niedostatecznie. W wyniku przeprowadzonych testów przyznano w tej kategorii 15 punktów na 36 możliwych, co oznacza 42 % i dwie gwiazdki.