Auto Świat EV Testy Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro – e-ekstrawagancja

Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro – e-ekstrawagancja

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Gdzie klasyczny SUV wrażenia nie robi, tam Audi Sportbacka pośle. Zgodnie z tą zasadą Audi Q4 Sportback e-tron jest alternatywą dla amatorów niezwykłości. Co potrafi dwusilnikowa wersja nowego elektryka o mocy 299 KM?

Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro (2021)
Zobacz galerię (27)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro (2021)
  • Q4 Sportback e-tron jest o 11 300 zł droższe od Q4 e-tron. Dzięki korzystniejszej aerodynamice ma też nieco większy zasięg
  • Na naszej trasie pomiarowej Q4 Sportback 50 e-tron quattro potrzebowało średnio 20,1 kWh/100 km – tylko o 1,2 kWh więcej niż jednosilnikowe Q4 na tej samej pętli
  • Wzorowo zestrojono pedał hamulca – siłę da się precyzyjnie dozować, przejście między hamowaniem silnikami a hamulcami jest płynne
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

W segment elektrycznych SUV-ów kompaktowych Audi uderza podwójnie: modelami Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron. Dotąd terminy debiutu klasycznej wersji nadwoziowej i tej bardziej ekstrawaganckiej były rozsunięte w czasie, ale w tym wypadku cztery pierścienie postanowiły nie zwlekać.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński