Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Testy > Ford E-Transit Van 350 RWD 67 kWh - w sam raz dla kuriera

Ford E-Transit Van 350 RWD 67 kWh - w sam raz dla kuriera

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Silnik Diesla w dostawczaku wydaje się oczywistym wyborem. Ford jednak stworzył elektrycznego Transita. Nie jest to na pewno opcja dla każdego. W teście sprawdzamy, jakie ma wady i zalety.

Ford E-Transit Van 67 kWh L3H2
Ford E-Transit Van 67 kWh L3H2Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Mimo dużej wagi E-Tranista (2,5 t) można obciążyć niemal tonowym ładunkiem.
  • Szybki start zapewnia 184-konny elektryk o sporym momencie obrotowym (430 Nm).
  • Zalety E-Transita doceniła firma GLS, która zamówiła już 100 aut.

Choć graniczna data zakończenia produkcji samochodów spalinowych przypada na 2035 rok, to wielu producentów znacznie wcześniej chce w pełni zelektryfikować paletę swoich pojazdów. Jedną z marek jest Ford, który zapowiedział pełną elektryfikację samochodów osobowych w Europie do 2030 roku. Jednocześnie firma postawiła sobie inny ambitny cel, by do 2035 r. wszystkie jej zakłady produkcyjne w Europie, a także dostawcy i niezbędna logistyka, były neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

Ford E-Transit – aż 25 konfiguracji modelu

Hitem sprzedaży w palecie aut elektrycznych Forda jest Mustang Mach-E (lider wśród samochodów EV w Polsce), a dostawczy E-Transit, który zapożyczył z niego wiele rozwiązań, ma również duże szanse powtórzyć sukces na rynku aut dostawczych. Elektryczny model Forda występuje w trzech odmianach nadwozia, co w połączeniu z kilkoma wersjami napędowymi i wymiarowymi (dostępność do 6 siedzeń, ładowność do 2090 kg) daje wachlarz aż 25 różnych konfiguracji.

Janusz Borkowski