Ford Mustang Mach-E 351 KM AWD 98 kWh 2022 r. 1 generacja
Auto Świat EV Testy Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh – Emocjonujący elektryk, który robi "setkę" w 5,8 s – Test długodystansowy cz. 1

Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh – Emocjonujący elektryk, który robi "setkę" w 5,8 s – Test długodystansowy cz. 1

Ford Mustang Mach-E 351 KM AWD 98 kWh 2022 r. 1 generacjaŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Rozpoczynamy półroczny test elektrycznego Forda Mustanga Mach-E. W pierwszym odcinku przyjrzymy się, jakie ma walory praktyczne i którą wersję warto wybrać, a także podzielimy się wstępnymi wrażeniami z jazdy. Nasze uwagi na temat Forda Mustanga Mach-E poznacie w kolejnych odcinkach; na razie, po miesiącu użytkowania, są one bardzo pozytywne.

  • elektryczny Mustang robi "setkę" w 5,8 s, ale nie brzmi rasowo jak spalinowa wersja.
  • Mach-E ma wiele akcentów stylistycznych nawiązujących do kultowego coupé
  • Latem na pierwszych 2500 km zużycie prądu wyniosło 21 kWh (zasięg 420 km)
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Panuje powszechna opinia, że elektryki są nudne. Nie emitują przecież rasowych dźwięków ani wibracji (patrz test Alpine A110 GT na str. 24-25), ze względu na dużą masę są ociężałe w prowadzeniu, choć mocą i osiągami przerastają usportowione samochody ze spalinowymi jednostkami R6 czy V8. Czy mogą więc dawać kierowcy frajdę z prowadzenia, zwłaszcza z nadwoziem SUV? Przekonamy się o tym, testując Mustanga Mach-E w 351-konnej wersji AWD, wyposażonej w mocny akumulator o pojemności 98 kWh.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski