Auto Świat EV Testy Mercedes S 580 e to najlepsza hybryda plug-in na świecie? TEST

Mercedes S 580 e to najlepsza hybryda plug-in na świecie? TEST

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Skoro nie tylko Mercedes twierdzi, że "S-ka" stanowi szczyt olimpu aut, to czy hybrydowa wersja tej limuzyny automatycznie jest najlepszym plug-inem oferowanym na rynku? Aż 107 km elektrycznego zasięgu i średnio 0,9 l/100 km wg WLTP budzą wielkie nadzieje. Ten i inne parametry zweryfikowałem w teście Mercedesa S 580 e 4Matic "w longu" i z dodatkami Manufaktur.

Mercedes S 580 e 4Matic Long (W223; 2022 r.)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Mercedes S 580 e 4Matic Long (W223; 2022 r.)
  • Dawne "designo", czyli paleta ekskluzywnych kolorów, skór i dodatków, to teraz "Manufaktur". Edycja ta ma w standardzie dodatki za prawie 300 000 zł
  • W opcji można zamówić ładowanie prądem stałym o mocy do 60 kW – niewiele hybryd plug-in oferuje taką możliwość
  • Największym minusem wersji hybrydowej jest bagażnik mniejszy o aż 200 l względem spalinowej odmiany

Matowy czarny lakier, czarne felgi "20-ki", stylizacja AMG, a to wszystko na przedłużonym nadwoziu – taka specyfikacja pachnie megamocą i szwarccharakterem, z którym lepiej nie zadzierać. W przypadku bohatera tego testu jednak groźne opakowanie kryje najprzyjaźniejszą środowisku wersję Mercedesa klasy S – hybrydową "580-kę" plug-in – a o ekologicznej stronie napędu świadczy dopisek "e". Za oznaczeniem liczbowym kryje się trzylitrowa rzędowa "szóstka" generująca 367 KM, wspomagana 150-konną jednostką elektryczną, zasilaną z akumulatora o pojemności aż 28,6 kWh – to więcej niż w niejednym małym elektryku.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy: