Auto Świat EV Testy Renault Megane E-Tech EV60 – elektryczny kompakt z potencjałem

Renault Megane E-Tech EV60 – elektryczny kompakt z potencjałem

Autor Steve Fowler
Steve Fowler
Autor oprac. Rafał Sękalski
oprac. Rafał Sękalski

Uznana nazwa, zgrabny e-samochód. Wszystko wskazuje na to, że nowy Renault Megane E-Tech Electric będzie poważnym konkurentem dla VW ID.3. Na jednym ładowaniu przejedzie nawet 450 km, a do „setki” potrafi przyspieszać w 7,4 s

Renault Megane E-Tech EV60
Zobacz galerię (8)
Auto Express / Auto Świat
Renault Megane E-Tech EV60
  • Kompaktowy elektryk Renault zbudowany jest na nowej platformie aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi
  • Megane E-Tech EV dostępny będzie w dwóch wersjach pojemności akumulatorów
  • W salonach sprzedaży pojawi się już w marcu 2022 r.

Trochę to trwało. W końcu całkowicie elektryczny Zoe oferowany jest już od 2013 r., a Volkswagen ID.3 również od 2019 r. Teraz Renault dołącza do peletonu i niebawem wprowadzi do sprzedaży Megane E-Tech Electric, czyli kompaktowego elektryka konkurencyjnego dla niemieckiego modelu.

E-Tech jest oparty na zupełnie nowej platformie CMF-EV aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i występuje w dwóch wariantach napędowych o mocy 130 i 218 KM. Dostępne są również dwa akumulatory – o pojemności 40 kWh dla zasięgu 300 kilometrów oraz o pojemności 60 kWh dla zasięgu do 450 kilometrów (WLTP). Stosowana jest bateria litowo-jonowa NMC (nikiel, mangan, kobalt), która zawiera więcej niklu i mniej kobaltu. W zależności od wersji możliwe jest ładowanie prądem stałym o mocy 7,4 kW, 22 kW i maksymalnie 130 kW. W tym ostatnim przypadku uzupełnienie energii na kolejne 300 km jazdy ma trwać około 30 minut.

Renault Megane E-Tech EV60 – zgrabny design

Czy projektanci Renault wykonali lepszą pracę niż projektanci Volkswagena? Kwestia gustu. W każdym razie, w naszych oczach, elektryczny Megane oferuje ciekawszy wygląd i bardziej ekscytujące szczegóły. Z przodu, z wąskimi reflektorami, światłami do jazdy dziennej LED w kształcie litery Z i złotymi panelami w zderzaku. Linia dachu opada ku tyłowi w sposób typowy dla coupé, klamki z przodu sprytnie chowają się w drzwiach, a tylne ukryte w słupku C. Z tyłu znajduje się ciągły pas świateł oraz dalsze złote akcenty kolorystyczne.

Renault Megane E-Tech EV60 – nowoczesne wnętrze

Kokpit zdominowany jest przez dwa duże ekrany: 12,3 cala dla zegarów i 12 cali w formacie portretowym dla multimediów. System nazywa się OpenR, działa w oparciu o Android i reaguje na hasło „Hey Google”, umożliwiając dodatkowo sterowanie wieloma funkcjami. Dotyczy to takich usług jak Mapy Google, Asystent i Play. Da się za jego pomocą zmieniać ustawienia klimatyzacji. Jest też dobra wiadomość dla miłośników Apple’a: CarPlay może być również zintegrowany z pokładowymi multimediami.

Przeczytaj też:

Z przodu ilość miejsca jest przyzwoita, natomiast z tyłu jest trochę ciasno. To nie jest powód, aby nie kupić Megane, ale obietnica, że samochody elektryczne oferują przestrzeń dostępną w modelach wyższego segmentu nie jest tu dotrzymana. Bagażnik mieści 440 litrów, w porównaniu do 385 l, jakie oferuje przy standardowym ustawieniu siedzeń ID.3.

Autor Steve Fowler
Steve Fowler
Autor oprac. Rafał Sękalski
oprac. Rafał Sękalski