- Ten sam układ napędowy co w Volkswagenie Touaregu można też znaleźć w Audi Q7 i Porsche Cayenne
- Volkswagen Touareg R eHybrid ma bagażnik mniejszy o 145 l
- W teście sprawdziliśmy realne spalanie Volkswagena Touarega w trybie hybrydowym i zasięg na prądzie
- Volkswagen Touareg R eHybrid – nadwozie
- Volkswagen Touareg R eHybrid – silnik
- Volkswagen Touareg R eHybrid – prowadzenie
- Volkswagen Touareg R eHybrid – Koszty
- Volkswagen Touareg R eHybrid – to nam się podoba
- Volkswagen Touareg R eHybrid – to nam się nie podoba
- Volkswagen Touareg R eHybrid – nasza opinia
- Volkswagen Touareg R eHybrid – wyniki testu
- Volkswagen Touareg R eHybrid – dane techniczne (producenta)
Z masą 2,5 tony Volkswagena Touarega R trudno nazwać atletą, ale jest wszechstronnie uzdolniony, niczym pięcioboista. W tym roku powinniśmy zobaczyć wersję po liftingu, tymczasem w krótkim teście: topowa hybryda plug-in o łącznej mocy 462 KM.
Volkswagen Touareg R eHybrid – nadwozie
"R-kę" wyróżniają czarne: "twarz", listwy i inne detale, wszak chrom uchodzi za niesportowy. 4,88-metrowe nadwozie jest nieco krótsze niż w bratnim audi Q7 i nie oferuje trzeciego rzędu siedzeń, ale za to mnóstwo miejsca i wygód. Obszerne przednie siedzenia rozpieszczają doskonałym podparciem, przyjemnym masażem i wentylacją. Dużą kanapę można przesuwać, oparcie regulować.
Przez akumulator hybrydowy traci się aż 145 l pojemności bagażnika, głównie ze schowka pod podłogą, do którego nawet nie wejdą kable do ładowania.
Mimo że atmosfera jest bardziej luksusowa niż w pozostałych Volkswagenach, tu i ówdzie da się zauważyć tworzywa odstające od aspiracji premium Touarega. O komfort akustyczny dbają opcjonalne szyby wyciszające.
W kokpicie przesadzono z dotykową obsługą. Ogromny ekran nie działa tak płynnie, jak można by oczekiwać, podobnie jest z responsywnymi guzikami na kierownicy. Nie zawsze wykrywa ona poprawnie obecność rąk, co powoduje niepotrzebne alarmy systemu Travel Assist.
Volkswagen Touareg R eHybrid – silnik
Hybrydę plug-in tworzą 340-konne V6 i 136-konny elektryk zintegrowany z 8-biegowym automatem – zgrany zestaw. Bateria o użytecznej pojemności 14,3 kWh zapewniła w teście 35 km zasięgu w chłodnych warunkach miejskich.
W trybie hybrydowym zmierzyłem na autostradzie od 11,3 do nawet 13,7 l/100 km, podczas spokojnej, równomiernej jazdy pod miastem da się zejść do 6,8 l, w mieście potrafi to być nawet 17 l/100 km.
Volkswagen Touareg R eHybrid – prowadzenie
Z opcjonalną pneumatyką (11 460 zł) Touaregiem można ruszać nawet w teren – ma do tego specjalny tryb jazdy i możliwość zwiększenia prześwitu. Na asfalcie nierówności są bardzo gładko filtrowane, można by niemal zapomnieć o dziurach, gdyby nie 22-calowe koła – ładnie wyglądają, ale wyraźnie psują komfort.
Skrętna tylna oś poprawia zwinność w zakrętach, lecz czasem zbyt nerwowo reaguje na ruch kierownicą. Mimo różnych elektronicznych sztuczek prowadzenie jest raczej odprężające niż angażujące, w czasie szybkiej jazdy czuć masę Touarega. Do wyboru jest aż 7 trybów jazdy, w tym także program Offroad z ustawieniem "ekspert". Volkswagen Touareg ma 550 mm maksymalnej głębokości brodzenia, choć wersja R powstała oczywiście raczej z myślą o jeździe po utwardzonych drogach.
Volkswagen Touareg R eHybrid – Koszty
Touareg R to najdroższy Volkswagen kosztuje nawet więcej niż Audi Q7 z tym samym silnikiem. Codzienne trasy pokonywane na prądzie pozwolą zaoszczędzić paliwo i obniżyć emisje. Jeśli nie musisz mieć "R-ki", lepiej wybierz 381-konną wersję eHybrid.
Volkswagen Touareg R eHybrid – to nam się podoba
- Wygodne siedzenia
- Świetne osiągi
- Dużo miejsca w kabinie
- Wszechstronność
- Przyjemność jazdy
Volkswagen Touareg R eHybrid – to nam się nie podoba
- Zasięg na prądzie mógłby być większy
- 22-calowe koła nieco psują komfort resorowania
- Wysoka masa
Volkswagen Touareg R eHybrid – nasza opinia
Touareg R nie jest typowo sportowym SUV-em, ale potrafi być szybki i emocjonować jazdą. W tej lidze PHEV-ów można jednak wymagać już większego zasięgu w trybie elektrycznym, modele marek premium mają też nieco szlachetniejsze wykończenie. Dla dobra komfortu nie należy przesadzać z rozmiarem kół – mimo pneumatyki. Ocena: 5—
Volkswagen Touareg R eHybrid – wyniki testu
Tryb hybrydowy | Tryb elektryczny | |
0-50 km/h | 1,9 s | 6,4 s |
0-100 km/h | 5,0 s | 18,4 s |
0-130 km/h | 7,7 s | - |
0-160 km/h | 11,4 s | - |
0-200 km/h | 18,4 s | - |
60-100 km/h | 2,5 s | 6,0 s |
80-120 km/h | 3,2 s | 18,1 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 2510/500 kg | |
Rozdział masy (przód/tył) | 51/49 proc. | |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne hamulce) | 37,2 m | |
Hamowanie ze 100 km/h (rozgrzane hamulce) | 35,8 m | |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 53 dB (A) | |
przy 100 km/h | 61 dB (A) | |
przy 130 km/h | 65 dB (A) | |
Zużycie testowe | 10,8 l/100 km (po rozładowaniu baterii) | 36,6 kWh/100 km |
Zasięg | 700 km | 35 km |
Volkswagen Touareg R eHybrid – dane techniczne (producenta)
Silnik | t.benz./V6/24 + elektr. |
Pojemność skokowa | 2995 cm3 |
Łączna moc systemu | 462 KM |
Łączny moment systemu | 700 Nm |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 8b |
Prędkość maks. | 250 km/h |
Długość/szerokość/wysokość | 4878/1984/1717 mm |
Pojemność bagażnika | 665-1675 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 76 l |
Rozmiar opon (testowe) | 285/35 R 22 |
Cena od | 433 890 zł |
Cena testowanego egzemplarza | 510 560 zł |