Logo
EVTestyVolkswagen Touareg R kosztuje więcej niż Audi Q7

Volkswagen Touareg R kosztuje więcej niż Audi Q7

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Volkswagen Touareg R eHybrid to istny pięcioboista: ma moc sportowca, poradzi sobie w terenie, lubi dalekie podróże, a na co dzień zapewnia wysoki komfort i możliwość jazdy na prądzie.

Volkswagen Touareg R eHybrid
Igor Kohutnicki / Volkswagen
Volkswagen Touareg R eHybrid
  • Ten sam układ napędowy co w Volkswagenie Touaregu można też znaleźć w Audi Q7 i Porsche Cayenne
  • Volkswagen Touareg R eHybrid ma bagażnik mniejszy o 145 l
  • W teście sprawdziliśmy realne spalanie Volkswagena Touarega w trybie hybrydowym i zasięg na prądzie

Z masą 2,5 tony Volkswagena Touarega R trudno nazwać atletą, ale jest wszechstronnie uzdolniony, niczym pięcioboista. W tym roku powinniśmy zobaczyć wersję po liftingu, tymczasem w krótkim teście: topowa hybryda plug-in o łącznej mocy 462 KM.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Touareg R eHybrid – nadwozie

"R-kę" wyróżniają czarne: "twarz", listwy i inne detale, wszak chrom uchodzi za niesportowy. 4,88-metrowe nadwozie jest nieco krótsze niż w bratnim audi Q7 i nie oferuje trzeciego rzędu siedzeń, ale za to mnóstwo miejsca i wygód. Obszerne przednie siedzenia rozpieszczają doskonałym podparciem, przyjemnym masażem i wentylacją. Dużą kanapę można przesuwać, oparcie regulować.

Przez akumulator hybrydowy traci się aż 145 l pojemności bagażnika, głównie ze schowka pod podłogą, do którego nawet nie wejdą kable do ładowania.

Mimo że atmosfera jest bardziej luksusowa niż w pozostałych Volkswagenach, tu i ówdzie da się zauważyć tworzywa odstające od aspiracji premium Touarega. O komfort akustyczny dbają opcjonalne szyby wyciszające.

W kokpicie przesadzono z dotykową obsługą. Ogromny ekran nie działa tak płynnie, jak można by oczekiwać, podobnie jest z responsywnymi guzikami na kierownicy. Nie zawsze wykrywa ona poprawnie obecność rąk, co powoduje niepotrzebne alarmy systemu Travel Assist.

Volkswagen Touareg R eHybrid – silnik

Hybrydę plug-in tworzą 340-konne V6 i 136-konny elektryk zintegrowany z 8-biegowym automatem – zgrany zestaw. Bateria o użytecznej pojemności 14,3 kWh zapewniła w teście 35 km zasięgu w chłodnych warunkach miejskich.

W trybie hybrydowym zmierzyłem na autostradzie od 11,3 do nawet 13,7 l/100 km, podczas spokojnej, równomiernej jazdy pod miastem da się zejść do 6,8 l, w mieście potrafi to być nawet 17 l/100 km.

Volkswagen Touareg R eHybrid – prowadzenie

Z opcjonalną pneumatyką (11 460 zł) Touaregiem można ruszać nawet w teren – ma do tego specjalny tryb jazdy i możliwość zwiększenia prześwitu. Na asfalcie nierówności są bardzo gładko filtrowane, można by niemal zapomnieć o dziurach, gdyby nie 22-calowe koła – ładnie wyglądają, ale wyraźnie psują komfort.

Skrętna tylna oś poprawia zwinność w zakrętach, lecz czasem zbyt nerwowo reaguje na ruch kierownicą. Mimo różnych elektronicznych sztuczek prowadzenie jest raczej odprężające niż angażujące, w czasie szybkiej jazdy czuć masę Touarega. Do wyboru jest aż 7 trybów jazdy, w tym także program Offroad z ustawieniem "ekspert". Volkswagen Touareg ma 550 mm maksymalnej głębokości brodzenia, choć wersja R powstała oczywiście raczej z myślą o jeździe po utwardzonych drogach.

Volkswagen Touareg R eHybrid – Koszty

Touareg R to najdroższy Volkswagen kosztuje nawet więcej niż Audi Q7 z tym samym silnikiem. Codzienne trasy pokonywane na prądzie pozwolą zaoszczędzić paliwo i obniżyć emisje. Jeśli nie musisz mieć "R-ki", lepiej wybierz 381-konną wersję eHybrid.

Volkswagen Touareg R eHybrid – to nam się podoba

  • Wygodne siedzenia
  • Świetne osiągi
  • Dużo miejsca w kabinie
  • Wszechstronność
  • Przyjemność jazdy

Volkswagen Touareg R eHybrid – to nam się nie podoba

  • Zasięg na prądzie mógłby być większy
  • 22-calowe koła nieco psują komfort resorowania
  • Wysoka masa

Volkswagen Touareg R eHybrid – nasza opinia

Touareg R nie jest typowo sportowym SUV-em, ale potrafi być szybki i emocjonować jazdą. W tej lidze PHEV-ów można jednak wymagać już większego zasięgu w trybie elektrycznym, modele marek premium mają też nieco szlachetniejsze wykończenie. Dla dobra komfortu nie należy przesadzać z rozmiarem kół – mimo pneumatyki. Ocena: 5—

Volkswagen Touareg R eHybrid – wyniki testu

Tryb hybrydowyTryb elektryczny
0-50 km/h1,9 s6,4 s
0-100 km/h5,0 s18,4 s
0-130 km/h7,7 s-
0-160 km/h11,4 s-
0-200 km/h18,4 s-
60-100 km/h2,5 s6,0 s
80-120 km/h3,2 s18,1 s
Masa rzeczywista/ładowność2510/500 kg
Rozdział masy (przód/tył)51/49 proc.
Hamowanie ze 100 km/h (zimne hamulce)37,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (rozgrzane hamulce)35,8 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h53 dB (A)
przy 100 km/h61 dB (A)
przy 130 km/h65 dB (A)
Zużycie testowe10,8 l/100 km (po rozładowaniu baterii)36,6 kWh/100 km
Zasięg700 km35 km

Volkswagen Touareg R eHybrid – dane techniczne (producenta)

Silnikt.benz./V6/24 + elektr.
Pojemność skokowa2995 cm3
Łączna moc systemu462 KM
Łączny moment systemu700 Nm
Napęd4x4
Skrzynia biegówaut. 8b
Prędkość maks.250 km/h
Długość/szerokość/wysokość4878/1984/1717 mm
Pojemność bagażnika665-1675 l
Pojemność zbiornika paliwa76 l
Rozmiar opon (testowe)285/35 R 22
Cena od433 890 zł
Cena testowanego egzemplarza510 560 zł
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy: