Auto Świat > EV > Wiadomości > Rosjanie mają swoją Izerę. Nazywanie tego samochodem to spore nadużycie

Rosjanie mają swoją Izerę. Nazywanie tego samochodem to spore nadużycie

Amber to jeszcze niedokończone - ale już prawie - dzieło firmy Avtotor i Politechniki Moskiewskiej. Nazywanie go samochodem to nadużycie i nikt tego nie ukrywa.

Tak ma wyglądać rosyjski Avtotor Amber
Tak ma wyglądać rosyjski Avtotor AmberŹródło: Michael Parulava/Unsplash/Telegram
  • Amber to pojazd elektryczny opracowany przez firmę Avtotor i Politechnikę Moskiewską. Świadomie nie nazywamy go samochodem
  • Cena Ambera to w przeliczeniu około 39 tys. złotych. Ale jest jeden bardzo istotny haczyk
  • Produkcja Ambera planowana jest na lata 2025-2026

Nowe zdjęcia samochodu pojawiły się na Telegramie. Elektryczny Amber jest opracowywany wspólnie przez kaliningradzką firmę Avtotor i Politechnikę Moskiewską. Co to za pojazd?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Rosyjski Amber formalnie nie jest samochodem

"Bursztyn" należy do klasy L7, czyli pojazdów czterokołowych. Potocznie nazywa się je mikrosamochodami albo samochodami B1 (od kategorii prawa jazdy, które uprawnia do ich prowadzenia). Samochód ten będzie mógł poruszać się po drogach publicznych. Wymagana kategoria prawa jazdy to wspomniane B1. Kierowcy z prawem jazdy kat. B oczywiście też będą mogli siąść za kierownicą Ambera.

Kto kupi rosyjskie auto i będzie je chciał zarejestrować, otrzyma jedną tablicę rejestracyjną, taką jaką otrzymują właściciele motocykli. Będzie ona przytwierdzana z tyłu pojazdu.

Avtotor Amber miał wyglądać tak, więc jednak jakiś postęp jest
Avtotor Amber miał wyglądać tak, więc jednak jakiś postęp jestŹródło: Avtotor/X/Polak na Krymie

Ile ma kosztować rosyjski "samochód"

Amber jest oparty na ramie wykonanej z profili aluminiowych. Karoseria to zwykłe kompozyty. To pojazd w pełni elektryczny. Moc silnika wyniesie 20 KM. Osiągi nie są znane, pojemność akumulatora też. Wiadomo tylko, że ten, kto zdecyduje się na zakup Ambera, będzie musiał na niego wyłożyć milion rubli, czyli prawie 39 tys. zł.

Jest jednak "drobny" haczyk - cena nie uwzględnia akumulatora, czyli najdroższej części każdego pojazdu elektrycznego. Ten będzie musiał być wynajmowany lub leasingowany. Za ile? Tego jeszcze nie wiadomo. Wiadomo jednak, jak próba wprowadzenia takiego modelu sprzedaży aut elektrycznych zakończyła się wiele lat temu w Europie. Swego czasu Renault wpadło na ten sam pomysł. Szybko się z niego wycofało, bo wielu odbiorców on nie znalazł.

Avtotor planuje uruchomić produkcję Ambera w latach 2025-2026.

Powiązane tematy:Rosja i RosjanieAmber
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków