Jak się okazało, planiści Fiata tym razem okazali się omylni, bo w Tychach wyprodukowano więcej samochodów niż pierwotnie planowano. To dobry prognostyk dla producenta.

W Tychach najwięcej powstało Fiatów 500. Z taśmy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku zjechały 101 654 egz., co oznacza 12 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku.

Drugim, wciąż ważnym modelem, jest Lancia Ypsilon, która praktycznie w całości eksportowana jest na włoski rynek. W tym roku powstało 36 689 egz., co oznacza 7,4 proc. wzrost.

Ekskluzywna produkcja, to Abarth 500. Tegoroczna produkcja w Tychach, to 4 327 egz. (+6,4 proc.).

Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że liczba wyprodukowanych Fiatów 500 jest rekordowa w historii tego modelu (biorąc pod uwagę okres półrocza). To najlepiej świadczy, że ten model samochodu cieszy się nieustannie  powodzeniem na rynkach zagranicznych: jest ikoną stylu, elegancji i mody. Dostępna ilość wersji tego modelu, wybór ekonomicznych i ekologicznych silników dodaje kolejnych atutów Fiatowi 500, które pozwalają mu nieustannie zachować pozycję lidera swojego segmentu w Europie.

Zakład w Tychach, gdzie produkowany jest Fiat 500 i Abarth 500, rozpoczął swoją działalność w 1975 roku, a dzięki ogromnym inwestycjom dokonanym na przestrzeni lat, stał się jednym z najnowocześniejszych zakładów produkujących samochody na świecie. W grudniu 2013 r. tyski zakład Fiata osiągnął GOLD LEVEL (Złoty Poziom) w światowej klasyfikacji World Class Manufacturing (WCM) - międzynarodowej metodologii organizacji cyklu produkcyjnego i zarządzania fabrykami, które działają zgodnie z najwyższymi standardami na poziomie światowym w zakresie bezpieczeństwa, ekologii, utrzymania ruchu, logistyki oraz kontroli jakości.

Aktualnie produkowane w nim są samochody: Fiat 500, Abarth 500, Lancia Ypsilon i Ford Ka.