Większość współcześnie produkowanych samochodów ma napęd na przednie koła, bo to ma zapewnić bezpieczniejsze prowadzenie i niższe koszty produkcji. Czy tak jest w rzeczywistości?
We flotach stanowią znikomy procent wszystkich pojazdów, ale często to właśnie one decydują o prestiżu firmy - auta dla prezesów. Jakie są i kto tak naprawdę decyduje o ich wyborze?
Na obniżenie składek flotowego ubezpieczenia pojazdów wpływają przede wszystkim liczba posiadanych przez firmę samochodów i szkodowość. Umiejętne prowadzenie rozmów z ubezpieczycielem może jednak obniżyć koszty dzięki dostępnym w ofercie specjalnym upustom.
Śnieg, lód, woda i błoto pośniegowe - z taką nawierzchnią musimy się zmierzyć zimą. Kierowca nie jest jednak na straconej pozycji, jeśli nauczy się odpowiednio panować nad swoim pojazdem.
Od 1 stycznia auta dla top managementu zdrożeją z dnia na dzień. Część ekspertów uważa, że podwyżki cen nowych aut nie ograniczą się do tych najdroższych.
Nieprawidłowe zachowania na drodze są przyczyną aż 85% wypadków. Nie zawsze wynikają one z braku umiejętności kierowania pojazdem. Decydujący wpływ na bezpieczne zachowanie na drodze mają cechy osobowościowe kierowcy.
Gdy cena ropy na światowych rynkach biła kolejne rekordy, przed wzrostem cen paliw chroniła Polaków silna złotówka. Dziś baryłka staniała w stosunku do ceny z lipca o połowę. Jednak ceny na polskich stacjach spadają opornie.
Najważniejszą zaletą posiadania umów serwisowych jest pewność otrzymania szybkiej pomocy technicznej w przypadku awarii. Obecne oferty serwisowe gwarantują bowiem szybkie wsparcie kierowcom we wszystkich zakątkach Europy.
Polski rynek sprzedaży ogumienia wciąż rośnie. W ubiegłym roku sprzedano w naszym kraju około 10 mln opon. Od kilku lat coraz poważniejsze stają się zakupy internetowe.
Napędzane są różnymi rodzajami paliwa, ale postawiono im takie samo zadanie: mają jak najlepiej pełnić funkcję auta miejskiego. Benzynowa Kia Picanto 1.0 i wysokoprężny Fiat Panda 1.3 MultiJet pokazały swoje zalety i wady na zatłoczonych ulicach Wrocławia.
Ostatnie lata pokazały, że - ponoć mało mobilni - Polacy wyruszają za granicę z zaskakującą łatwością. Trudno się zatem dziwić, że przyzwyczajeni do podróży kierowcy wyjechali jako jedni z pierwszych. A brak ludzi to obecnie największy problem polskich przewoźników.
Dzięki kartom paliwowo-serwisowym można dziś nie tylko taniej tankować, ale też korzystać z bezpłatnych serwisów internetowych wspomagających zarządzanie i planowanie tras. O wydanie takich kart mogą się starać nawet mali przedsiębiorcy.
BMW 325d jest anatomiczne. Dopasowuje się do kierowcy jak nowy kostium pływacki Speedo LZR Racer, okrzyknięty przez fachowców technologicznym dopingiem. Za używanie nowego kostiumu pływackiego na Olimpiadzie w Pekinie groziły spore kary. Konsekwencją posiadania nowego BMW 325d jest też spore odchudzenie portfela.
Koncerny motoryzacyjne jeden po drugim obniżają ceny nowych aut. Nie chcą, ale muszą, bo krajowi sprzedawcy konkurują już nie tylko z importerami używanych aut, ale także ze swoimi kolegami z zagranicy.
Honda Civic siódmej generacji to udane auto, choć nie tak wytrzymałe jak jego poprzednie wersje. Wybór odmian nadwoziowych jest wystarczający, gorzej z silnikami, których jest niewiele.
Wielu ludzi mówi wprost, że nie można chcieć wszystkiego. Nie można jednocześnie nakarmić ludzkości, obniżać emisji, chronić różnorodności biologicznej i napędzać samochodów.
Kierowcy jeżdżący eko, w porównaniu z innymi kierowcami, nie potrzebują wcale więcej czasu na przejechanie określonego odcinka. Nie jeżdżą wolniej, lecz oszczędniej.