Auto będzie produkowane w Tajlandii i w Chinach, a sprzedawane poza krajami produkcji również w Australii, RPA, Indiach i Nowej Zelandii.
Nowy Ford Everest, który powstał na bazie Rangera, będzie dostępny z napędem na tylną oś lub wszystkie cztery koła. Jego prześwit to 225 mm, a głębokość brodzenia 800 mm. Dla tych, którzy chcą korzystać z auta w terenie dostępny będzie Terrain Management System z możliwością zaprogramowania czterech ustawień uzależnionych od rodzaju nawierzchni.
W ofercie znajdą się trzy jednostki napędowe – benzynowy 2.0 EcoBoost oraz dwa diesle – czterocylindrowy o pojemności skokowej 2.2 l Duratorq TDCi oraz pięciocylindrowy 3.2 Duratorq. Dostępne będą one z sześciobiegową przekładnią manualną lub sześciostopniowym automatem.
Produkcja seryjna nowego Forda Everest rozpocznie się w połowie 2015 roku.